تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 13 تیر 1396
یافتن کلیدی برای بازسازی عضلات

  یافتن کلیدی برای بازسازی عضلات

محققین دانشگاه Saint Louis دریافته اند که گیرنده هسته ای REV-ERB نقش کلیدی را در بازسازی عضلات بازی می کند و در نتیجه این گیرنده می تواند هدف خوبی برای داروهایی جدید و درمان اختلالات و آسیب های عضلانی باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این مطالعه دکتر کالین فلاونی و همکارانش در Saint Louis روی شناسایی هورمون های طبیعی که گیرنده های هسته ای را تنظیم می کنند فوکوس کردند و سپس ترکیب سنتتیکی را برای هدف قرار دادن این گیرنده و به منظور استفاده از این داروها برای درمان بیماری های عضلانی، طراحی کردند. یک سال پیش بود که این محققین نشان دادند که REV-ERB در پایین آوردن کلسترول خون دخیل است و هم چنین می تواند ساعت درونی بدن پستانداران را نیز تنظیم کند. اما در این مطالعه جدید آن ها نشان داده اند که REV-ERB در بازسازی عضلانی نیز نقش دارد. گیرنده REV-ERB، یک گیرنده هسته ای جذاب است که در هماهنگ سازی متابولیسم ما با فعالیت روزانه ما نقش دارد.

در حال حاضر برای کمک به بازسازی عضلات طی آسیب ها یا بیماری ها از مداخلات رژیمی یا استروئیدهای آنابولیک استفاده می شود. استفاده از این استروئیدهای آنابولیک با عوارض جانبی همراه است که ممکن است منجر به کاهش کیفیت زندگی فرد شود و مداخلات دارویی معمولا موفقیت آمیز نیست. در واقع بازسازی موفقیت آمیز عضلات اسکلتی بعد از آسیب به سلول های بنیادی عضلانی نیاز دارد تا میوبلاست های لازم برای تشکیل فیبرهای عضلانی را فراهم سازند. در این مطالعه مشاهده شد که REV-ERB نقش های متفاوتی را در مراحل مختلف تکوین بافت عضلانی بازی می کند و کاهش بیان REV-ERB منجر به متوقف شدن تمایز میوبلاستی می شود. بر عکس، افزایش در بیان REV-ERB در تنظیم عملکرد متابولیکی و میتوکندریایی عضلات اسکلتی تمایز یافته نقش بازی می کند. به نظر می رسد که REV-ERB به عنوان یک تنظیم کننده تمایز عضلانی می تواند هدفی برای تحریک بازسازی عضلانی و درمان بیماری های عضلانی بی شمار مانند دیستروفی، سارکوپنیا و ... باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه