تاریخ انتشار: پنجشنبه 15 تیر 1396
انزوا و گوشه گیری می تواند خطر بیماری ها را افزایش دهد

  انزوا و گوشه گیری می تواند خطر بیماری ها را افزایش دهد

انزوای اجتماعی با طیف وسیعی از مشکلات سلامتی مرتبط است و می تواند به کوتاه شدن عمر در انسان ها و جانوران بیانجامد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در گزارشی که اخیرا در سنای آمریکا ارائه شده است از انزوای اجتماعی به عنوان قاتل خاموش شهروندان آمریکایی یاد شده است و آماری ارائه شده است که نشان می دهد که جمعیت افراد گوشه گیر و منزوی بویژه سالمندان در این کشور رو به افزایش است.

در مطالعه ای جدید محققین دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا توانسته اند دلایل علمی را برای افزایش خطر ابتلا به بیماری ها با افزوده شدن میزان انزوا ارائه کنند. آن ها مشاهده کردند که مگس سرکه هایی که دچار انزوا یا جدایی اجتماعی می شوند دچار کمبود خواب می شوند که خود موجب افزوده شدن استرس سلولی و فعال شدن یک مکانیسم دفاعی در بدن به نام پاسخ پروتئینی تا نخورده (UPR) می شود. اگرچه فعال شدن کوتاه مدت این پاسخ از سلول ها در برابر استرس مراقبت می کند اما فعال شدن مزمن آن می تواند برای سلول ها مضر باشد. فعال شدن طولانی مدت و مضر UPR می تواند یکی از عوامل دخیل در تسریع پیری و ایجاد بیماری های مرتبط با پیری مانند آلزایمر و دیابت باشد.

این مطالعه نشان داده است که انزوا و گوشه گیری اجتماعی یک مشکل رو به حاد شدن در کشورهای توسعه یافته است به نحوی که در کشوری مانند آمریکا، بیش از نیمی از افراد پیر بالای 85 سال تنها زندگی می کنند و کاهش تحرک و توانایی برای کارهایی مانند رانندگی فرصت ماندن در اجتماع را برای آن ها محدود کرده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه