تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 اسفند 1391
جایگزین جدید داروهای کاهش دهنده کلسترول خون

  جایگزین جدید داروهای کاهش دهنده کلسترول خون

مطالعه جدیدی که توسط محققان موسسه قلب Intermountain در یک مرکز پزشکی در شهر Salt Lake انجام شد، نشان داد که بیماران قلبی که نمی توانند عوارض جانبی داروهای کاهنده کلسترول راتحمل کنند می توانند از گزینه جدیدی استفاده کنند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان و به نقل از sciencedaily ؛محققان دریافته اند که pitavastatin ،  جدید ترین داروی کاهش دهنده کلسترول می تواند خطر ابتلا به سکته های قلبی و مغزی و حتی مرگ را در بیماران مبتلا به کلسترول بالا که تحمل عوارض جانبی سایر کاهش دهنده های کلسترول را ندارند، تا 68 درصد کاهش می دهد.
به گفته دکتر Brent Muhlestein متخصص قلب وعروق موسسه قلب Intermountain ، بسیاری از بیماران قادر به تحمل عوارض جانبی استاتین ها مانند درد عضلانی شدید نیستند.مطالعات ما نشان می دهد که داروی pitavastatin در این راستا می تواند برای این بیماران قابل تحمل تر و موثرتر باشد و کیفیت زندگی این افراد را بهبود بخشد.
این تیم تحقیقاتی دو استاتین دیگر را درمقایسه با pitavastatin ، از نظرکاهندگی کلسترول بد (LDL  ) و میزان تحمل افراد به آن، در 40 بیما رمورد بررسی قراردادند. 68 درصد از شرکت کنندگان قادر به تحمل عوارض جانبی داروی جدید pitavastatin درمقایسه با دیگر داروها بودند.همچنین این دارو توانست کلسترول را به طور متوسط 34 درصد کاهش دهد و به علت  محلول در آب بودن ومتابولیسم متفاوتش دارای عوارض جانبی کمتری  می باشد.
این مطالعه همچنین نشان داد که pitavastatin نسبت به گزینه های غیر استاتینی نیز موثر تر عمل می کند. به عنوان مثال داروهای Ezetimibe و margarine  که داروهای کاهش دهنده غیر استاتینی کلسترول می باشند به ترتیب ، به میزان 20  و 10 درصد  قادر به کاهش کلسترول هستند درحالی که  pitavastatin می تواند تا 34 درصد کلسترول راکاهش دهد.
 
پایان مطلب /
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه