تاریخ انتشار: شنبه 17 تیر 1396
کارشناسان خواستار توجه و سخت گیری بیشتر در زمینه توریسم پزشکی(بویژه سلول های بنیادی) هستند

  کارشناسان خواستار توجه و سخت گیری بیشتر در زمینه توریسم پزشکی(بویژه سلول های بنیادی) هستند

کارشناسان می گویند کشورهای مختلف باید در برای تبلیغات کاذب و ناخوشایند روی درمان هایی که هنوز مورد تایید و تصویب قرار نگرفته اند(از جمله سلول های بنیادی)، با یکدیگر متحد شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، گروهی بین المللی از کارشناسان برجسته علم پزشکی خواستار وضع قوانین سفت و سخت تر در مورد توریسم سلول های بنیادی هستند. در این بخش از صنعت توریسم، بیماران به سایر کشورهایی که قوانین پزشکی در آن ها سخت گیرانه نیست مهاجرت می کنند و از درمان هایی که در مورد ایمنی و کارایی آن ها هنوز مطمئن نیستیم استفاده می کنند.

صدها مرکز پزشکی در سراسر دنیا در حال ارائه درمان هایی مانند پیوند سلول های بنیادی هستند و براین ادعا هستند که این توانایی را دارند که با استفاده از این سلول های معجزه گر بافت های آسیب دیده را ترمیم کنند. در واقع بسیاری از این کلینیک ها به صورت یک بازاری هستند که در حال فروش و ارائه خدمات در زمینه سلول درمانی بیماری هایی مانند MS و پارکینسون هستند.

اغلب این درمان ها با تبلیغاتی که دارند به طور مستقیم روی بیماران اثر می گذارند و آن ها را به درمان امیدوار می کنند. اما کارشناسان می گویند در اغلب موارد شواهدی مبنی براین که این درمان ها منجر به درمان کسی شده اند وجود ندارد. در همین راستا این گروه بین المللی خواستار توجه بیشتر و اقدام هماهنگ نهادهای مسئول برای مبارزه با این پدیده نوظهور باشند که می تواند جان، سلامتی و البته اقتصاد فرد و اجتماع را تحت الشعاع قرار دهد. این گروه تحقیقاتی در مورد این خواسته کاملا سخت گیر هم نیستند و می گویند که می توان مراکزی را تحت نظر سازمان سلامت جهانی(WHO) برای تست یا انجام این خدمات در نظر گرفت که تحت نظارت کامل کارشناسان امر، به صورت قانونی و واقع بینانه به بیماران خدمات ارائه کنند. در حال حاضر برخی از انواع پیوند سلول های بنیادی(عمدتا در زمینه بیماری های پوستی و خونی) مورد تایید قرار گرفته است و در برخی از مناطق استفاده از گرافت های پوستی مشتق از سلول های بنیادی و محصولات سلول های بنیادی برای بیماری های خونی، به امری شایع تبدیل شده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه