تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 اسفند 1391
موسسه رویان و انجمن جراحان ارتوپدی فعالیت های مشترک پژوهشی انجام می دهند

  موسسه رویان و انجمن جراحان ارتوپدی فعالیت های مشترک پژوهشی انجام می دهند

رییس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران از امضای تفاهم نامه پنج ساله با موسسه رویان خبر داد و گفت : براساس این تفاهم نامه این دو نهاد علمی فعالیت های مشترک پژوهشی در زمینه «ترمیم ضایعات غضروفی و مفاصل به کمک سلول های بنیادی »انجام می دهند .
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان، « سید تقی نوربخش » گفت : در حال حاضر تحقیقات زیادی در زمینه کاربرد سلول های بنیادی در ترمیم و بازسازی ضایعات غضروفی انجام شده است. غضروف ها به علت عدم خونرسانی، ظرفیت کمتری برای بازسازی خود دارند بنابراین ضایعاتی که به دلایل اولیه یا ثانویه نظیر ضربه، تروما و حوادث ورزشی در غضروف پدید می آید به طور کامل قابل بازسازی نیست .
 
وی خاطر نشان کرد :در حال حاضر روش های مختلفی چون موزاییک پلاستی، تحریک غضروف و تبدیل سلول های بنیادی به سلول های غضروف ساز به منظور بازسازی و ترمیم غضروف و مفصل به کاربرده می شود ولی در این میان روش استفاده از سلول های بنیادی در ترمیم مینیسک و بازسازی لیگمان بسیار موثر است .
 
به گزارش انجمن جراحان ارتوپدی ایران ، نوربخش یادآور شد : سلول های بنیادی از سال های گذشته هم در دنیا و هم در ایران برای درمان بیماری ها به کار گرفته شده است ولی باید گفت ارتوپدی پس از پوست، عمده ترین مخاطب سلول های بنیادی است اما متاسفانه تاکنون تعامل مناسب و سیستماتیکی میان بخش های تحقیقاتی همچون موسسه رویان با بخش بالین بیمارستان ها وجود نداشته است. 
 
به گزارش ایسنا، رییس انجمن علمی جراحان ارتوپدی افزود : تفاهم نامه پنج ساله ای با هدف استفاده از سلول های بنیادی در ترمیم ضایعات غضروفی و مفاصل و انجام فعالیت های مشترک پژوهشی میان انجمن ارتوپدی با موسسه رویان منعقد شده است .
 
این متخصص ارتوپدی ابراز امیدواری کرد که این همکاری مشترک، گام بزرگ و موثری برای درمان بیماری های مفاصل و استخوان ها باشد. 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
ﺳﻪشنبه, 03 اردیبهشت,1392

علی رضوی

برایشان ارزوی موفقیت و پیروزی میکنم . انشاا... که خبرهای خوشی در این زمینه بشنویم .

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه