تاریخ انتشار: جمعه 23 تیر 1396
استفاده از سلول های بنیادی، زیست مهندسی شریان ها را یک گام به واقعیت نزدیک تر کرده است

  استفاده از سلول های بنیادی، زیست مهندسی شریان ها را یک گام به واقعیت نزدیک تر کرده است

زیست شناسان سلول های بنیادی سال ها در تلاش بوده اند که سلول هایی را تولید کنند که بتوانند به شریان های دارای عملکرد تبدیل شوند و گزینه ای جدید را در اختیار پزشکان قرار می دهند تا با بیماری های قلبی عروقی مبارزه کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، اخیرا محققین انستیتو Morgridge در دانشگاه ویسکونزین-مادیسون، برای اولین بار سلول های شریانی دارای عملکردی را تولید کرده اند که از نظر کیفیت و مقیاس قابل استفاده برای مدل سازی بیماری ها و کاربرد بالینی هستند.

در این مطالعه آن ها سلول های اندوتلیالی شریانی را تولید و خالص سازی کرده اند که می توانند موجب شروع تکوین شریان شوند و بسیای از عملکردهای شریانی مورد نیاز بدن را انجام دهند.  زمانی که از این سلول ها در مدل موشی انفارکته میوکاردی استفاده شد، این سلول ها منجر به تشکیل شریان های جدید در موش شد و بقای آن را افزایش داد. موش های تیمار شده با این رده سلولی 83 درصد بقا داشتند، این در حالی بود که این آمار برای گروه کنترل حدود 33 درصد بود.

بیماری های قلبی عروقی که موجب مرگ افراد می شوند اغلب روی شریان ها اثر می گذارند و آمارها نشان می دهد در کشوری مانند ایالات متحده از هر سه مرگ، یک مورد به دلیل بیماری های قلبی عروقی است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه