تاریخ انتشار: یکشنبه 25 تیر 1396
استفاده از پروژستین طبیعی و سنتزی در زنان یائسه برای مبارزه با رشد و پراکنش سرطان سینه

  استفاده از پروژستین طبیعی و سنتزی در زنان یائسه برای مبارزه با رشد و پراکنش سرطان سینه

درمان های جایگزین هورمون یا داروهایی که حاوی هورمون های زنانه هستند، اغلب برای کاهش علایم یائسگی در زنان به کار می روند. مطالعه ای جدید نشان می دهد که زنانی که این درمان های جایگزین را استفاده می کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که به سرطان سینه مبتلا شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین دانشگاه میسوری اعتقاد دارند که بین پروژستین های طبیعی و سنتزی که برای بیماران تجویز می شود و تولید سلول های سرطانی خاص که شبیه سلول های بنیادی در انسان هستند،‌ارتباط وجود دارد. این یافته ها می تواند به هدف قرار دادن این سلول های بنیادی نادر کمک کند.

در مطالعات گذشته، آن ها نشان داده بودند که هم پروژستین طبیعی و هم پروژستین طبیعی تکوین سرطان سینه را تسریع می کند و متاستاز آن ها به گره های لنفی را افزایش می دهد. اخیرا، آن ها روی سلول های شبه بنیادی سرطانی فوکوس کرده اند که رشد، متاستاز و عود سرطان را القا می کنند.

در مجموعه ای از تست ها، آن ها از سلول های سرطان سینه انسانی پاسخ دهنده به هورمون برای ارزیابی اثرات پروژستین روی مارکرهای سلولی که مشخصا در سرطان سینه یافت می شوند، استفاده کردند. آن ها مشاهده کردند که هم پروژستین طبیعی و هم پروژستین طبیعی به طور قابل ملاحظه ای بیان پروتئین CD44‌را افزایش می دهند که یک مولکول دخیل در تکثیر، ارتباط برقرار کردن و مهاجرت سلولی است. علاوه براین، حضور پروژستین موجب می شود که این سلول ها رفتاری شبیه سلول های شبه بنیادی سرطانی داشته باشند. در واقع پروژستین موجب می شود که تعداد سلول های شبه بنیادی سرطانی به طور قابل ملاحظه ای افزایش یابد. این مطالعه پیشنهاد می کند که پزشکان باید در تجویز پروژستین با وسواس بیشتری عمل کنند و در صورت لزوم این امر، با استفاده از ایمنوتراپی با رشد توموری وابسته به پروژستین مقابله کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه