تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 تیر 1396
مهندسی سلول های بنیادی برای کشتن HIV

  مهندسی سلول های بنیادی برای کشتن HIV

دکتر اسکات کیچن و همکارانش در دانشگاه UCLA برای اولین بار نشان داده اند که سلول های بنیادی خون انسان را می توان به سلول هایی مهندسی کرد که می توانند سلول های آلوده به HIV‌را هدف قرار دهند و بکشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، این مطالعه که به تازگی منتشر شده است نشان می دهد که می توان سلول های بنیادی را به نوعی مهندسی کرد که در نقش یک واکسن ژنتیکی عمل کنند. در این مطالعه اسکات کیچن و همکارانش لنفوسیت های T سیتوتوکسیک CD8 که نوعی سلول T کشنده هستند که به مبارزه با عفونت کمک می کنند را از افراد آلوده به HIV‌جداسای کردند و مولکولی به نام گیرنده سلول T را شناسایی کردند که این سلول ها را برای شناسایی کردند و کشتن سلول های آلوده به HIV راهنمایی می کند. این سلول ها، در حالی که قادر به تخریب سلول های آلوده به HIV‌هستند، در مقادیر کافی برای پاکسازی ویروس از بدن وجود ندارند. بنابراین، محققین در صدد برآمدند که این گیرنده را کلون کرده و سلول های بنیادی خون انسانی را مهندسی کنند. سپس این سلول های بنیادی مهندسی شده درون بافت تیموس انسانی قرار داده شد و به موش ایمپلنت شد تا واکنش موجود زنده به این سلول های مهندسی شده بررسی شود.

این سلول های بنیادی مهندسی شده به جمعیت بزرگی از سلول های CD8 خاص HIV بالغ و چند عملکردی تبدیل شدند که قادرند به طور خاص محتوای پروتئینی HIV را هدف قرار دهند. این محققین دریافته اند که گیرنده های سلول T خاص HIV باید باید از نظر ایمنی با هر فرد مطابق باشند. گام بعدی استفاده از این استراتژی در مدل های پیشرفته تر برای تست کردن کارایی آن در انسان خواهد بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه