تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 03 مرداد 1396
تلاش برای درمان اختلالات استخوانی مربوط به صفحه رشد غضروفی

  تلاش برای درمان اختلالات استخوانی مربوط به صفحه رشد غضروفی

محققین دانشگاه نبراسکا در تلاش برای مهندسی بافت غضروفی به دستاوردهایی رسیده اند که می تواند به درمان اختلالات مربوط به تکوین استخوان کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، اختلالات مربوط به صفحه رشد، طول و شکل استخوان های دراز را با تاثیر روی رشد غضروف پوشاننده انتهای آن ها، تحت تاثیر قرار می دهند. یکی از شایع ترین اختلالات ژنتیکی مربوط به رشد موسوم به دوآرفیسم، تکوین استخوان های بازوها و پاها را تحت تاثیر قرار می دهد. اختلالات دیگری نیز مربوط به صفحه رشد وجود دارد که می تواند از تروما یا سایر سرطان های کودکان منشا گیرد.

درمان های معمول شامل تجزیه و بازنشانی استخوان است که بارها و بارها نیز طی کودکی و بزرگسالی اتفاق می افتد. محققین نبراسکا در تلاشی موفقیت آمیز توانسته اند ارتباط بین سلول های غضروفی بالغ و نابالغ را نشان دهند که گام مهمی در رشد غضروف و استخوان محسوب می شود. در حالی که بسیاری از محققین روی استفاده از سلول های بالغ برای ساخت غضروف فوکوس کرده اند، در این مطالعه از سلول های نابالغ استفاده کرده است که به کمک یک داربست به صورت مناسبی سازماندهی شده و با هم ارتباط برقرار کردند. به کمک این سلول ها و علم مهندسی بافت، این محققین مدل مناسبی را برای ایجاد صفحات رشد استخوانی در آزمایشگاه تولید کردند و توانستند برخی سیگنال های سلولی دخیل در تنظیم رشد غضروف را شناسایی کنند. محققین امیدوارند که مهندسی بافت صفحات رشد غضروفی بتواند به کاهش درد و مشقت  و هم چنین هزینه های مربوط به اختلالات صفحه رشد کمک کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه