تاریخ انتشار: شنبه 26 اسفند 1391
درمان امیدوار کننده برای زخم های دیابتی با استفاده از سلولهای بنیادی

  درمان امیدوار کننده برای زخم های دیابتی با استفاده از سلولهای بنیادی

مطالعات نشان می دهد که یک نوع خاص از سلول های بنیادی، مشهوربه سلول های بنیادی مزانشیمی (MSC)، هنگامیکه با زیست مواد ساخته شده از کلاژن بکار می روند می توانند بهبود زخم را افزایش دهند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily :
تحقیقات پیش بالینی به نتایج بسیار امیدوار کننده با استفاده از سلولهای بنیادی بالغ برای درمان زخم های دیابتی دست یافته است. نتایج این تحقیق که توسط دانشمندان دانشگاه ملی Galway ایرلند، انجام شده در مجله American Diabetes Association منتشر شده است.
این مطالعه نشان می دهد که یک نوع خاص از سلول های بنیادی، مشهوربه سلول های بنیادی مزانشیمی (MSC)، هنگامیکه با زیست مواد ساخته شده از کلاژن بکار می روند می توانند بهبود زخم را افزایش دهند. بیماران دیابتی دارای عدم توانایی بهبود زخم هستند و نیاز مبرم به توسعه درمان های جدید به ویژه برای بهبود زخم های پا دارند. در واقع، زخم پای دیابتی 25 درصد از افراد مبتلا به دیابت را در طول زندگی آنها تحت تاثیر قرار داده و ممکن است منجر به قطع عضو شود.
طی سال های گذشته، دکتر Aonghus O'Loughlin نویسنده این مقاله با همکاری پروفسور Timothy O’Brien به توسعه راه های جدیدی برای افزایش بهبود زخم ها و زخم های دیابتی پرداختند.
O’Brien محقق اصلی این پروژه، گفت: "این یافته ها برای اولین بار به ما امکان ادامه و انجام این روش درمانی را در مطالعات انسانی می دهد. ما درحال حاضر آماده انجام یک کارآزمایی بالینی انسانی هستیم. 
او افزود : سلولهای بنیادی مزانشیمی، دارای خواص درمانی جالبی هستند. این سلولها می توانند از افراد بزرگسال به دست آمده و به آسانی در آزمایشگاه رشد کنند. این سلولهاعوامل ویژه ای را آزاد می کنند که می تواند به رشد عروق خونی جدید کمک کنند. این افزایش جریان خون، یک گام مهم در بهبود زخم می باشد. "
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
شنبه, 26 اسفند,1391

hamid zarandouz

با سلام و سپاس خدمت شما اساتید محترم پیشاپیش سال نو مبارک.بامید درمان تمامی بیماران لاعلاج و صعب العلاج .ای کاش در مورد بیماران سکته مغزی ودرمان ان توسط سلولهای پر توان یا ips بیشتر مقاله چاپ میکردید.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه