تاریخ انتشار: چهارشنبه 04 مرداد 1396
وابستگی قدرت بدنی به تعدادعضلات فرد

  وابستگی قدرت بدنی به تعدادعضلات فرد

در گذشته محققان براین باور بودند که تمرینات تکراری سبک و مکرر می تواند به اندازه ی تمرینات سنگین اما کم، عضله بسازد. همچنین افرادی که تمرینات سنگین انجام میدهند قوی تر از افرادی می باشند که تمرینات سبک تر انجام می دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، درگزارشی که محققان دانشگاه Nebraska-Lincoln ارائه نمودند، بیان داشتند که قدرت فیزیکی بوسیله ی افزایش تمرینات ورزشی و عضلات افزایش می یابد. اما مغز و نورون های حرکتی (که سیگنال های الکتریکی برای عضلات می فرستند) چگونه خود را با شدت ورزش افراد تطبیق می دهند. نظر محققین در مطالعه ای که انجام دادند بیانگر این مطلب بود که تمرینات سنگین  شرایط بهتری را برای سیستم عصبی جهت انتقال پیام عصبی از مغز به عضلات فراهم می نمایند و نیروی تولید شده ازاین عضلات بیش از عضلاتی است که تمرینات سبک روی آن ها انجام گرفته است. انقباض عضلانی به دنبال دریافت سیگنال الکتریکی از قشر حرکتی مغز صورت می پذیرد. این پیام ها از مغز به نخاع فرستاده می شود و به سرعت به عضلات رسیده، باعث انقباض و تحریک آن ها می شود.

در هنگام انجام تمرینات ورزشی سنگین فعالیت سیستم عصبی افزایش می یابد. بطوریکه افزایش تحریکات آنقدر می تواند باعث افزایش قدرت انقباض عضلات شود که گویی سلول عضلانی جدید تولید شده است.

محققین در مطالعه ی مزبور، 26 نفر را به مدت شش هفته (هفته ای 3 بار) در ناحیه پاشنه پا که 30 تا 80 درصد از حداکثر وزن را تحمل می کند، تمرین دادند. شرکت کنندگان تا جایی  تمرین می نمودند که دیگر قادر به تکرار تمرین نباشند. افراد حاضر در مطالعه را به دو دسته، با تمرینات سبک و تمرینات سنگین تقسیم نمودند.علاوه بر این، آن ها یک جریان الکتریکی را درعضلات پاشنه ی پا ایجاد کردند که باعث تحریک عضلات پاشنه ی پا می شد. دانستن این نکته لازم است که اغلب افراد از 100 درصد توان عضلانی خود استفاده نمی کنند. در مقایسه، بیشترین جریان الکتریکی ای که به فرد وارد میشود، معادل سنگین ترین وزنه است. بدین طریق محققان می توانند تغییرات توان عضلات را در طی این پروسه پایش نمایند. فعالیت عضله ی پاشنه در افرادی که با وزنه ی سبک تر ورزش کرده بودند 15/0 % و افرادیکه با وزنه ی سنگین تر ورزش کرده بودند 35/2 % بود. هنگامی که عضلات در بیشترین حد خود منقبض می گردند نیروی بیشتری تولید می شود.

فرضیه ی بیان شده دراین مطالعه به شکل دیگری نیز ارزیابی شد، در دو دوره ی 3 و 6 هفته از افراد موجود در مطالعه در هر دو گروه درخواست شد تا در هر دوره جدید 10% از وزن بار موجود در تمربن قبل را کم کنند. قدرت افرادی که تمرینات سبک داشتند آرامتر کاهش یافت پس از یک هفته از 56 درصد به 54 درصد رسیدند اما کاهش قدرت در گروهی که تمرینات سنگین تر داشتند بیشتر بود یعنی از 57 درصد به 4/49 درصد رسید. اگر کاهشی در فعالیت افراد حاضر در مطالعه پدید آید در حالتی که قبلا بیشترین سطح نیرو را دریافت کرده اند، با اینکه همان مقدار نیرو را به کار می گیرند اما واحد های حرکتی کمتری را تحریک می شود. متصل کردن الکترود به افراد تحت مطالعه برای ثبت اثرات الکترود، صحت نتایج را تایید کرد. تمرینات سنگین باعث افزایش قدرت فعالیت الکتریکی پس از شش هفته می شود، بر اساس گزارش حاصل از مطالعات، فعالیت آن ها در مراحل تمرین کاهش یافت.  با توجه به اینکه از روز شروع تمرین، تمرینات هر روز آسان تر شد. در مراحل بعد واحدهای حرکتی کمتری فعال و خستگی کمتری احساس می شود.

در نهایت نتیجه ای که از مطالعه بدست آمد، بیانگر این موضوع می باشد که تمرینات سبک گزینه ی مناسبی برای کسانی است که به دنبال افزایش وزن یا کاهش استرس می باشند و روشی برای جلوگیری از آسیب درافراد مسن و بیماراست. اما یک برنامه با تمرینات سنگین برای افزایش قدرت مناسب تر است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه