تاریخ انتشار: پنجشنبه 05 مرداد 1396
تولید سلول های مغز زنده در مقادیر زیاد

  تولید سلول های مغز زنده در مقادیر زیاد

دلایل بیماری آلزایمر و پارکینسون تا به امروز ناشناخته مانده است. مانع اصلی برای این تحقیقات این است که، بدست آوردن سلول مغزی سالم از یک فرد بیمار غیرممکن است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ، محققان دانشگاه Lund سوئیس با استفاده از یک روش جدید برای تغییر سلولی روشی را برای ایجاد بیماری، پیر کردن سلول مغزی در محیط کشت سلول یافتند.

محققان در این مطالعه بعد از انجام نمونه برداری از بیماران، سلول های پوست را به سلول مغزی تبدیل نمودند که به سن و شرایط بیمار وابسته بود. در حال حاضر این سلول ها در مقدار زیادی تولید می شوند در حالی که در گذشته این امر امکان پذیر نبود.

چند سال قبل بک تیم تحقیقاتی برای اولبن یار در دنیا سلول های پوست انسان را مستقیما و بدون تبدیل به سلول های بنیادی، به سلول های مغزی تبدیل کرد. این امر در گذشته امکان پذیر نبود و باعث تعجب محققین شد، این تیم تحقیقاتی قصد دارد روش مزبور را با استفاده از تغییر در کد ژنتیکی گسترش دهد . محققین در این مطالعه توانستند چندین بیماری مغزی را از این طریق در سطح سلولی پدید آورند. آنها ابتدا از تولید پروتئینی به نام REST که در سلول های غیرعصبی مشاهده می شوند، ممانعت به عمل آوردند. بعد از محدود نمودن تاثیر این پروتئین و هم چنین تغییر در دوز آن، نتایج متفاوتی مشاهده نمودند.

ایجاد این تغییرات در نهایت سبب بوجود آمدن مقادیر زیادی سلول عصبی با استفاده از بیوپسی پوست بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه