تاریخ انتشار: یکشنبه 08 مرداد 1396
رژیم غذایی پر چربی طی بارداری می تواند مشکلات ذهنی را برای فرزند ایجاد کند

  رژیم غذایی پر چربی طی بارداری می تواند مشکلات ذهنی را برای فرزند ایجاد کند

رژیم پر چربی نه تنها مشکلاتی را برای سلامتی مادران باردار ایجاد می کند بلکه مطالعات جانوری نشان داده است که می تواند تکوین مغز و سیستم اندوکرین جنین های آن ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد و اثرات طولانی مدتی را روی رفتار نوزادان اعمال کند. مطالعه ای جدید ارتباط بین رژیم غذایی ناسالم طی بارداری و مشکلاتی که روی سلامت ذهنی فرزندان گذاشته می شود را نشان داده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در مطالعه ای جدید محققین در مرکز ملی تحقیقات پریمات اورگون به بررسی اثرات رژیم غذایی پر چربی روی پریمات های غیر انسانی پرداخته اند. در این مطالعه آن ها تغییرات رفتاری را در فرزندان این پریمات ها مشاهده کرده اند که با اختلالات تکوینی سیستم مرکزی سروتونین در مغز مرتبط هستند. این مطالعه نشان داده است که تیمار این نوزادان در سال های اولیه زندگی با رژیم غذایی سالم نیز نمی تواند اثرات مربوط به غذای ناسالم حاوی چربی بالا را معکوس کند.

در ایالات متحده، 64 درصد زنانی که در سنین تولید مثلی قرار دارند، بیش از اندازه چاق هستند و 35 درصد نیز چاق هستند. این مطالعه جدید نشان داده است که شیوع چاقی در آمریکا می تواند اثرات مختل کننده شدیدی را روی زنان باردار و نوزادان آن ها می گذارند. در این مطالعه جدید محققین 65 میمون ماده ماکائوی ژاپنی را به دو گروه تقسیم کردند که یک گروه رژیم غذایی پر چربی و یک گروه غذای کنترل(معمولی) را طی بارداری دریافت کردند. ارزیابی های رفتاری نوزادان این میمون ها نشان دادند که جفت میمون هایی که در معرض رژیم های غذایی پر چربی قرار داشته اند میزان بیشتری رفتارهای استرسی و هیجانی و نگرانی را در مقایسه با گروه کنترل نشان می دهند. ارزیابی تفاوت های فیزیولوژیکی نوزادان حاصل از این مادران نشان داد که نوزادان مربوط به مادرانی که رژیم پر چربی مصرف کرده اند در تکوین نورون های حاوی سروتونین شان با مشکل مواجه هستند و از آن جایی که این نوروترانسمیتر برای تکوین مغز ضروری است، تکوین مغز را با مشکل مواجه می کند. این یافته های جدید نشان می دهد که رژیم غذایی به همان اندازه ویژگی های ژنتیکی در تکوین اختلالات تکوین عصبی مانند نگرانی و افسردگی مهم هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه