تاریخ انتشار: شنبه 07 مرداد 1396
کشف رویکردهای درمانی جدید برای اشکال ژنتیکی شیزوفرنی

  کشف رویکردهای درمانی جدید برای اشکال ژنتیکی شیزوفرنی

پژوهشی به سرپرستی محققین دانشگاه گلاسکو گام مهمی را در ارائه درمان های جدید برای شیزوفرنی و سایر مشکلات روانی مربوط به آن برداشته است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، اخیرا مطالعات نشان داده اند که بیماران مبتلا به اشکال وراثتی شیزوفرنی، دارای یک نقص در پروتئینی به نام DISC1 هستند که یک پروتئین ساختاری چند عملکردی و حیاتی برای عملکردهای کلیدی مغز است. در این مطالعه جدید آن ها پپتیدی را شناسایی کرده اند که باعث تثبیت سطح DISC1 می شود و راه را برای درمان احتمالی شیزوفرنی هموار می کند. آن ها برای اولین بار این محققین نشان داده اند که پروتئین FBXW7 موجب نشان دار شدن پروتئین DISC1 برای تخریب شدن می شود و با مهار برهمکنش بین این دو پروتئین با این پپتید مهاری می تواند با نقص مربوط به DISC1 مقابله کرد. مشاهده ترن آور DISC1 در مغز نشان داد که این پروتئین خیلی سریع در مغز ساخته و سپس تجزیه می شود. حتی اگر تخریب طبیعی DISC1 در مغز بیماران متوقف شود، افراد با سطوح پایین این پروتئین مشاهده خواهند کرد که این پروتئین به به طور طبیعی افزایش می یابد. با استفاده از این پپتید، می تواند غلظت های DISC1 را در سلول های مغزی بیماران روانی احیا کرد و سطح آن را به به حالت طبیعی بازگرداند.

شیزوفرنی از هر صد نفر، یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد و با اختلالات روانی دیگری مانند آلزایمر و MS‌نیز همراه اس و به نظر می رسد که سالانه هزینه ای 6.7 میلیارد دلاری را روی دست اقتصاد می گذارد. در حال حاضر بسیاری از بیمارانی که از این مشکلات رنج می برند به داروهای موجود پاسخ نمی دهند. به نظر می رسد که طراحی و تکوین داروهای جدید امری حیاتی است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه