تاریخ انتشار: دوشنبه 09 مرداد 1396
دینامیک انتشار نقش مهمی را در تنظیم سلول های بنیادی و تکوین بافت بازی می کند

  دینامیک انتشار نقش مهمی را در تنظیم سلول های بنیادی و تکوین بافت بازی می کند

گرادیان فاکتورهای پیام رسان مولکولی نقش مهمی را در شمار زیادی از وقایع تکوین جنینی از الگوبندی اندام حرکتی و تشکیل اندام ها گرفته تا شکل گیری ساختار مغزی و سایر ساختارهای آناتومیک عصبی بازی می کنند. این گرادیان ها از عواقب دینامیک فرایند انتشار در بافت ها هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در مطالعه ای جدید محققین دو بعد حیاتی از فرایند انتشار در تکوین بافتی را توصیف کرده اند: اول، اثر گرادیان انتشار مولکولی روی پیام رسانی سیگنالینگ سلول های بنیادی: برای مثال چگونه غلظت های گاز و مواد غذایی می توانند روی پتانسیل، تمایز و متابولیسم سلول های بنیادی اثر بگذارد یا خیر. دوم، در این مطالعه آن ها کاربردهای جدید معادلات انتشار روی گرادیان غلظت مواد غذایی و فاکتورهای سیگنالینگ در سازه های بافتی سه بعدی تحت شرایط مختلف شامل با یا بدون متابولیسم سلولی مواد انتشاری را توصیف کردند.

با استفاده از سازه های بافتی سه بعدی مشتق از سلول های بنیادی (ارگانوئیدها یا مینی اندام ها) در تشکیل و مدل سازی بافت های طبیعی و شبه ساختارهایی اندامی مغز و با کشف اخیر مبنی براین که غلظت های گاز و مواد غذایی می تواند اثرات متعددی روی وضعیت و عمکلرد سلول های بنیادی داشته باشند، می توان کفت که مدل سازی فرایندهای انتشاری در فرایندهای تکوینی، مدل سازی بیماری ها و طب بازساختی بسیار مهم است.

اگرچه هنوز برای شناخته شدن مکانیسم های بسیار مربوط به خود سازماندهی سلول های بنیادی در مکان و زمان مناسب به بافت ها و اندام ها راه درازی در پیش است اما مشخص است که ساختارها، ترکیب و عملکرد بافت های بیشمار تحت تاثیر سیگنالینگ انتشار قرار دارد و شناسایی این مکانیسم ها نیز می تواند راه را برای تولید محلول های انتشاری پیچیده و منحصربفرد برای کشف و مطالعه وقایع تکوینی مربوطه باز کند.

درک این مکانیسم ها نیاز به ترکیب زیست شناسی سلول های بنیادی و فیزیک انتقال توده ای دارد، جایی که انتشار فیزیکی روی سیگنال های تکوین عصبی تاثیر می گذارد و منجر به شکل دهی و معماری سلولی مغز می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه