تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 10 مرداد 1396
بزرگ شدن فیزیکی بافت ها برای بهبود تشخیص سرطان سینه

  بزرگ شدن فیزیکی بافت ها برای بهبود تشخیص سرطان سینه

مرکز سرطان لودویگ ابزار سریع، ارزان و قابل اطمینانی را برای تشخیص بیماری هایی مانند سرطان سینه اولیه با استفاده از یک میکروسکوپ نوری معمولی ارائه کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، ویژگی های سلولی مورد استفاده برای تشخیص بیماری های خاص به اندازه کافی قابل اتکا نیستند. به جای فوکوس روی افزایش قدرت خود میکروسکوپ ها برای بهبود مشاهده چنین ساختارهایی، محققین در صدد تقویت خود نمونه ها برآمدند. آن ها تکنیکی موسوم به تکثیر میکروسکوپی که در MIT ابداع شده بود را برای افزایش اندازه فیزیکی نمونه هایشان بهینه سازی کردند. این بدین معنی است که بیوپسی ها می توانند به اندازه و حجم قابل اتکا و اعتمادی در آیند که بتوان آن ها را با میکروسکوپ های معمولی موجود در آزمایشگاه های پاتولوژی مشاهده کرد. این روش را می توان برای هر نمونه بالینی و هر نوع بافت انسانی مانند بافت های طبیعی و سرطانی مورد استفاده قرار داد.

میکروسکوپ های نوری یک ابزار ضروری در آزمایشگاه های تشخیص طبی هستند ولی بسیاری از ساختارهای بیمار مانند ویژگی های سیستم فیلتراسیون کلیوی یا آسیب های سرطان سینه اولیه بوسیله آن ها به خوبی قابل تشخیص و تایید نیست. راه حل  این مساله استفاده از میکروسکوپ الکترونی است که ابزاری گران قیمت با فرایند پردازش خاص است. محققین MIT نشان داده اند که می توان با تلفیق نمونه های زیستی با یک پلیمر قابل متورم شدن(مانند مواد شیمیایی موجود در پوشک بچه)، اندازه بافت ها را تا صدها برابر افزایش داد.

پروفسور بویدن و همکارانش نشان داده اند که این روش پلیمری را با بافت تلفیق می کند که به طور یکدست متورم می شود و بعد از برش آنزیمی پروتئین های موجود در بافت برای جلوگیری از تخریب شدن، با اضافه شدن آب به نمونه، این نمونه به صورت فیزیکی بزرگ می شود. این موجب می شود که رزولوشن میکروسکوپ های معمولی بالا برود و تصاویر با مقیاس بالایی از ساختارهای زیستی بوسیله میکروسکوپ های معمولی تهیه شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه