تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 مرداد 1396
بیماری های التهابی از پیش موجود، پتانسیل درمانی سلول های بنیادی برای MS را کاهش می دهد

  بیماری های التهابی از پیش موجود، پتانسیل درمانی سلول های بنیادی برای MS را کاهش می دهد

بیماری های التهابی از پیش موجود که روی سیستم عصبی مرکزی اثر می گذارند موجب کاهش کارایی سلول های بنیادی مزانشیمی در درمان مولتیپل اسکلروزیس(MS) می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، در مطالعه ای که به تازگی تحت عنوان  منتشر شده است، محققین نشان داده اند که سلول های بنیادی مزانشیمی قادر به تولید پروتئین های سیگنالینگ متعددی هستند که می توانند پاسخ های سیستم ایمنی را تنظیم کنند و به بازسازی بافت کمک کنند. مطالعات پیش درمانگاهی نشان داده است که این امر می تواند با بهبود ترمیم عصبی، التهاب مغزی را در مدل های جانوری انسفالومیلیت اتوایمن تجربی(EAE) کاهش دهد. این مدل، التهاب و آسیب عصبی موجود در بیماران MS‌را شبیه سازی می کند.

در این مطالعه، محققین سلول های بنیادی را از مغز استخوان موش های EAE گرفتند. این سلول های بنیادی قادر به بهبود علایم EAE نبودند و این در حالی بود که سلول های بنیادی گرفته شده از موش های سالم، پتانسیل درمانی شان را حفظ کردند و موجب بهبود علایم EAE شدند. آنالیزهای بیشتر نشان داد که سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از جانوران EAE ویژگی های متفاوتی در مقایسه با سلول های مشتق از جانوران سالم دارند. سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از بیماران انسانی مبتلا به MS‌نیز توانایی کمتری در درمان جانوران EAE داشت. در واقع این سلول های بنیادی مشتق از بیماران، به جای سیگنال های ضد التهابی محافظت کننده، سیگنال های پیش التهابی تولید می کنند. بیماری هایی شبیه EAE و MS عملکرد درمانی سلول های بنیادی مزانشیمی مغز استخوان را کاهش می دهند و ارزیابی سلول های بنیادی قبل از استفاده برای درمان را امری ضروری می سازند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه