تاریخ انتشار: یکشنبه 22 مرداد 1396
مینی مغزهای رشد یافته در آزمایشگاه نشان می دهند که چگونه اندام های در حال رشد تعادل عصبی را حفظ می کند

  مینی مغزهای رشد یافته در آزمایشگاه نشان می دهند که چگونه اندام های در حال رشد تعادل عصبی را حفظ می کند

محققین توانسته اند با استفاده از ارگانوئیدها یا ساختارهای سه بعدی کوچک شبه مغزی رشد یافته در آزمایشگاه، اطلاعات جدیدی را در مورد نحوه تکوین مغز بدست آورند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، محققین دانشگاه Yale توانسته اند سلول های بنیادی را برای تولید کردن و ادغام کردن دو نوع ارگانوئید از نواحی مغزی مختلف تحریک کنند و نشان دهند که چگونه مغز در حال تکوین تعادل بین نورون های تحریکی و مهاری را حفظ می کند. نارسایی در حفظ این تعادل می تواند منجر به اختلالات تکوین عصبی مانند اوتیسم و شیزوفرنی شود.

نورون های مهاری از نواحی خاص مغز جنینی به جایی که نورون های تحریکی وجود دارند، مهاجرت می کنند. زمانی که محققین ارگانوئیدهای مربوط به این دو ناحیه را با هم ادغام کردند مشاهده کردند که تا خوردگی های مغز باز شد. در این مطالعه محققین از سلول های بنیادی پرتوان انسانی برای رشد یک ارگانوئید به نام برجستگی گانگلیونی میانی انسانی استفاده کردند که نورون های مهاری را تولید می کند و نقش حیاتی اما مختصری را در تکوین اولیه قشر مغز بازی می کند. با تلفیق این ساختار با ارگانوئید دیگری که نورون های تحریکی را تولید می کند، آن ها توانستند مهاجرت سلول های مهاری را ردیابی کنند.

درک این فرایند نه تنها به محققین کمک می کند که تکوین مغزی را درک کنند بلکه دیدگاه های جدیدی را در مورد نحوه تکوین اختلالات عصبی تکوینی ارائه می کند. برای مثال، فعالیت اضافی نورون های تحریکی در شیزوفرنی دخیل است در حالی که فعالیت عصبی مهاری می تواند منجر به افسردگی شود. عدم تعادل بین این نورون ها می تواند منجر به اختلالات طیف اوتیسم شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه