تاریخ انتشار: دوشنبه 23 مرداد 1396
جنین های ناقص از نظر ویتامین E از نظر مادرزادی دچار نقص هستند، حتی اگر رژیم غذایی آن ها بهبود یابد

  جنین های ناقص از نظر ویتامین E از نظر مادرزادی دچار نقص هستند، حتی اگر رژیم غذایی آن ها بهبود یابد

گورخرماهی هایی که دچار نقص ویتامین E هستند صاحب فرزندانی می شوند که دچار نقص های رفتاری و مشکلات متابولیک هستند. این یافته ها از آن جایی مهم هستند که تکوین عصبی گورخرماهی بسیار شبیه انسان است و مطالعات تغذیه ای نشان داده است که حدود 95 درصد خانم ها در آمریکا، از نظر ریز مغذی های حیاتی دچار سوء تغذیه هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این مشکل ممکن است در زنانی که در سن باردار شدن هستند و از خوردن غذاهای چرب خودداری می کنند و ممکن است رژیم غذایی آن ها غنی از روغن ها، آجیل ها و دانه های حاوی ویتامین E نباشد، بیشتر نمود پیدا می کند.

در مطالعه ای جدید، دکتر مارت ترابر و همکارانش در دانشگاه اورگون به مقایسه ماهی هایی که رژیم غذایی شان فاقد ویتامین E‌ بود و آن هایی که رژیم غذایی غنی از ویتامین E داشتند پرداختند. جنین هایی که فاقد ویتامین E بودند ناهنجاری های بیشتری داشتند و وقوع مرگ نیز در آن ها بیشتر بود، این در حالی که متیلاسیون DNA تغییر یافته ای نیز در آن ها ظرف پنج روز بعد از لقاح افزایش یافت. پنج روز بازه زمانی است که طی آن یک تخم لقاح یافته تبدیل به گورخرماهی می شود که قابلیت شنا کردن دارد. طی هفت روز بعد، همه این ماهی های به ظاهر طبیعی، بدون توجه به تاریخچه تغذیه ای شان مورد تغذیه با رژیم حاوی ویتامین E‌کافی قرار گرفتند. هر دو گروه به طور مشابه رشد کردند و متیلاسیون DNA‌مشابهی را نشان دادند اما ماهی با ویتامین E کم، قادر به یادگیری نبود و رفتار توام با ترسی را نشان داد. هم چنین آن ها نقص متابولیکی را نشان دادند و دچار آسیب های میتوکندریایی بودند. در این گروه به دلیل این که ویتامین E کمی به مغز جنین ها رسید، مغز آن ها کولین و گلوکز کافی نداشت و در نتیجه تکوین آن به درستی صورت نگرفت. نتایج این مطالعه نشان داد که نقصان ویتامین E در زمان جنینی در گورخرماهی منجر به اختلالات طولانی مدتی می شود که با استفاده از مکمل های غذایی حاوی ویتامینE‌در دوره های بعدی زندگی نیز حل نمی شود. محققین براین باورند که به دلیل شباهت تکوین عصبی گورخرماهی و انسان، چنین سوء تغذیه ای (از نظر ویتامین E) می تواند روی تکوین مغز جنین های انسان نیز تاثیر گذار باشد. به همین دلیل برای رسیدن به قطعیت در مورد نقش این ویتامین باید مطالعات بیشتری صورت گرفت در صورت لزوم پیشنهاداتی در مورد مصرف این ویتامین در زمان های مختلف بارداری برای مادران ارائه شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه