تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 06 فروردین 1392
استفاده از سلول های T علیه ALL

  استفاده از سلول های T علیه ALL

پژوهشگران امریکایی توانسته اند با تغییر سلول های ایمنی بیماران دچار نوعی لوکمیا و تزریق آن به افراد باعث بهبودی آن ها شوند.
امتیاز: Article Rating

 

 به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday ،طبق مطالعه جدید منتشر شده در Science Translational Medicine  محققان یک مرکزتحقیقاتی در نیویورک با ابداع روش جدید درمانی نتایج امید وار کننده ای را در مورد acute lymphoblastic leukemia یا ALL  گزارش کرده اند. طی این روش سلول های T از بیماران جدا شده و برای بیان گیرنده ای پروتئینی در سطح سلول های دیگری به نام سلول های B سیستم ایمنی ،تغییر داده می شوند. این سلول ها در بافت های سالم و نیز سرطانی حضور دارند.
ALL نوعی سرطان است که خون و مغر استخوان را در گیر نموده و به سرعت پیشرفت می کند و اگر درمان نشود بیماران گاهی در عرض چند هفته می میرند. در مان اولیه این افراد با داروهای شیمی درمانی و در صورت برگشت تومور با دارو و پیوند مغز استخوان صورت می گیرد. درمواردی که سرطان مجددا مشاهده  می شود مقاوم شدن تومور به دارو نیز قابل انتظار است. دکتر Dr. Renier Brentjens و همکارانش روش فوق را در مورد پنج بیمار مبتلا به ALL به کار برده اند. این بیماران بعد از دریافت سلول های T تغییر یافته تحت شیمی درمانی نیز قرار گرفته اند.در مورد همه آن ها بهبودی مشاهده شده و بهبودی یک نفر تنها هشت روز به طول انجامیده و چهار بیمار نیز پیوند مغز استخوان دریافت کرده اند. به گفته پژوهشگران این مطالعه با این روش حذف بسیار سریع و کامل تومور در این بیماران اتفاق افتاده است. Dr. Brentjens اذعان می کند این روش هنوز نمی تواند خارج  از مرحله تحقیقات در دسترس بیماران قرار گیرد چرا که سوالات بی پاسخ زیادی وجود دارد. 
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه