تاریخ انتشار: دوشنبه 30 مرداد 1396
هدایت سلول های بنیادی عصبی بوسیله میدان الکتریکی در مغز رت ها

  هدایت سلول های بنیادی عصبی بوسیله میدان الکتریکی در مغز رت ها

میدان الکتریکی می تواند برای هدایت سلول های بنیادی عصبی پیوند شده به مغز و انتقال آن ها به جایگاه خاص مورد استفاده قرار گیرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، پروفسور مین ژائو در دانشگاه کالیفرنیا به بررسی استفاده از میدان الکتریکی برای بهبود زخم ها پرداخته است. آن ها نشان داده اند که بافت های آسیب دیده میدان الکتریکی ضعیفی را تولید می کنند که این میدان الکتریکی می تواند سلول ها را به منظور بهبودی به جایگاه آسیب بکشاند. یکی از نیازهای ضروری در زمینه طب بازساختی انتقال موثر و بی خطر سلول های بنیادی به جایگاه های آسیب بوده است و اینک به لطف این روش می تواند گامی رو به جلو برای حل این مشکل برداشت.

سلول های بنیادی عصبی طبیعی قادر به تبدیل شدن به انواع بافت های مغزی هستند و می توان آن ها را در نواحی عمقی مغز و در ناحیه تحت بطنی و هیپوکامپ مشاهده کرد. برای ترمیم آسیب مربوط به بخش قشری مغز، این سلول های بنیادی عصبی باید از فواصل دور(نواحی عمقی) به این ناحیه مهاجرت کنند. سلول های بنیادی پیوندی نیز باید مسیر مشابهی را طی کنند.

در این مطالعه، ژائو و همکارانش سلول های بنیادی عصبی را در مسیر مهاجرتی روسترال قرار دارند که مسیری در مغز رت ها است که سلول ها را به سمت پیاز بویایی منتقل می کند. سلول ها در امتداد این مسیر تا حدی بوسیله جریان مایع مغزی نخاعی و مقداری دیگر بوسیله سیگنال های شیمیایی دریافتی منتقل می شوند. با بکار بردن میدان الکتریکی درون مغز رت ها، آن ها مشاهده کردند که می توان سلول ها را در خلاف جهت مایع مغزی نخاعی و سیگنال های طبیعی و به سمت جایگاه آسیب منتقل کرد. مطالعات جانوری(رت) نشان داده است که سلول های بنیادی پیوند شده بعد از چند هفته هنوز در مکان آسیب وجود دارند. استفاده از چنین روشی می تواند سلول درمانی ها را تسهیل کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه