تاریخ انتشار: شنبه 28 مرداد 1396
مطالعات بالینی نشان می دهد سلول های بنیادی در درمان عفونت های ویروسی بی خطر و موثر هستند

  مطالعات بالینی نشان می دهد سلول های بنیادی در درمان عفونت های ویروسی بی خطر و موثر هستند

بیمارانی که پیوند سلول های بنیادی خون ساز را دریافت می کنند، در خطر ابتلا به عفونت های ویروسی کشنده هستند. برخی از این ویروس ها قابل درمان با داروهایی موجود هستند اما این داروها همیشه هم موثر نیستند و می توانند عوارض جانبی قابل توجهی داشته باشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، پیوند سلول های بنیادی خون ساز در تلاش برای درمان بیماران مبتلا به سرطان های خاصی است که به شیمی درمانی های موجود پاسخ نداده اند. طی پیوند به دلیل این که سیستم ایمنی بیماران مختل می شود، سیستم دفاعی این بیماران به نوعی تضعیف می شود و این بیماران مستعد ابتلا به عفونت های ویروسی کشنده می شوند

محققین در مرکز سرطان بیلور یک درمان جایگزین را طراحی کرده اند که به موجب آن سلول های خاص ویروس، از بیمار در برابر عفونت های ویروسی شدید و مقاوم به درمان محافظت کند. نتایج این مطالعه بالینی نظان داده است که این درمان در برابر پنج نوع عفونت ویروسی مختلف که پیش از این درمان موثری برای آن ها وجود نداشته است، موثر و بی خطر است.

در این مطالعه، محققین بیلور نشان داده اند که بیمارانی بعد از پیوند سلول های بنیادی خون ساز به عفونت ویروسی Epstein-Barr مبتلا شدند و به بیماری لنفو تکثیر شونده مبتلا شدند، می توانند به وسیله سلول های ایمنی تخصص یافته برای حذف ویروس های خاص(آدنوویروس ها و سیتومگالوویروس ها) مداوا شوند. این مطالعه این قابلیت را دارد که ویروس های BK‌و HHV-6 که پیش از این با هیچ درمانی قابل معالجه نبودند، هدف قرار گیرند. این امر از این جهت مهم است که این ویروس ها همان طور که گفته شد درمان موثری ندارند و منجر به عوارضی مانند درد و خونریزی شدید می شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه