تاریخ انتشار: شنبه 04 شهریور 1396
کمپانی Bio Rad و ارائه یک تکنولوژی جدید برای کمی سازی سریع کارایی CRISPR

  کمپانی Bio Rad و ارائه یک تکنولوژی جدید برای کمی سازی سریع کارایی CRISPR

محققین و کارشناسان کمپانی Bio Rad راه حل جدیدی را برای ارزیابی دقیق کارایی تکنولوژی ویرایش ژنومی CRISPR در زمان کمتر و با هزینه کمتر ارائه کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، کمپانی Bio-Rad به تازگی ازddPCR™ Genome Edit Detection Assays  پرده برداشته است که اولین تست برای ارزیابی ویرایش های صورت گرفته بوسیله CRISPR-Cas9 یا سایر ویرایش های ژنومی است که از تکنولوژی Bio-Rad’s Droplet Digital PCR (ddPCR)  استفاده می کنند. افراد علمی و محققین می توانند توالی هایشان یا سایر سنجش هایشان را از طریق Bio-Rad’s Digital Assay Site اختصاصی سازند.

ویرایش ژنوم موفقیت آمیز معمولا به ندرت اتفاق می افتد و به طور قابل ملاحظه ای به شرایط آزمایش مانند نوع سلول مورد استفاده، روش ترانسفکشن، توالی هدف و بسیاری از شرایط دیگر بستگی دارد. برای مثال ویرایش ژنوم سلول های بنیادی، معمول در کمتر از 5 درصد از سلول ها موفقیت آمیز است.

روش های موجود برای ارزیابی کارایی ویرایش ژنوم شامل توالی یابی نسل جدید(NGS) یا آنالیز های با رزولوشن بالا است که از نظر هزینه، زمان، سادگی و حساسیت خود یک بازگشت به عقب محسوب می شود. اما استفاده از تکنولوژی Bio-Rad’s ddPCR به خوبی می تواند قدرت محققین در ویرایش ژنوم را افزایش دهد و زمان و هزینه را نیز صرفه جویی کند. تکنولوژی Bio-Rad’s ddPCR با بخش بندی کردن نمونه ها به هزاران قطره، می تواند نسبت سیگنال به تداخل گرها را افزایش دهد و به افراد اجازه می دهد که ویرایش های بی نهایت نادری را ایجاد کنند. امروزه تکنولوژی های ویرایش ژنوم امیدواری های زیادی را در علوم پایه و کاربردی بویژه در زمینه ژن درمانی ایجاد کرده اند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه