تاریخ انتشار: پنجشنبه 23 شهریور 1396
شناسایی موتاسیون های جدید مرتبط با تومورهای GIST

  شناسایی موتاسیون های جدید مرتبط با تومورهای GIST

محققین مرکز سرطان دانشگاه سان دیگو نشان داده اند که ناحیه خاصی از روده کوچک به نام خم دئودنوم-ژژنوم(DJF) دارای مقادیر زیادی از تومورهای استرومایی معده ای روده ای(GISTs) با موتاسیون مربوط به ژن NF1 هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، حدود 30 درصد GISTها در روده کوچک اتفاق می افتند که از نظر آناتومیک، بافت شناسی و عملکردی به سه ناحیه مجزا تقسیم می شود: دئودنوم، ژژنوم و ایلئوم. اغلب GISTهای با موتاسیون های KIT همراه هستند با این حال مجموعه ای از GISTها دارای موتاسیون در ژنی دیگر به نام NF1 هستند.

در این مطلعه جدید محققین دریافته اند که در جایی که دئودنوم به ژژنوم تبدیل می شود یک افزایش قابل ملاحظه در GISTهای جهش یافته برای NF1 وجود دارد. ژن NF1 می تواند به صورت سوماتیک یا در خط زایا جهش یابد که در حات دوم آن را نوروفیبروماتوز نوع یک نامیده می شود. بیماران مبتلا به موتاسیون NF1، بیش از 34 برابر احتمال ابتلای آن ها به GIST بیشتر است.

تومورهای استرومایی معده ای روده ای یاGISTها شایع ترین نوع سارکوما را در مجرای گوارشی روده ای ایجاد می کنند و سالانه حدود 6.8 میلیون آمریکایی به آن مبتلا می شوند. این تومورها در سلول های خاصی از دیواره مجرای گوارشی روده ای به نام سلول های روده ای کاجال(Cajal) اتفاق می افتد که نقش ضربان سازی را در مجرای گوارشی به عهده دارند و با ایجاد انقباضات به حرکت غذا و نوشیدنی ها در این مجرا کمک می کنند. مرکز سرطان یو سی سان دیگو با داشتن نزدیک به 350 پزشک، انکولوژیست، جراح و محقق بیش از 170 مطالعه بالینی از جمله درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی شخصی شده و ایمنو درمانی را در دست انجام دارند تا بتوانند به بیماری هایی مانند تومورهای استرومایی معده ای روده ای کمک کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه