تاریخ انتشار: پنجشنبه 23 شهریور 1396
تصویب داروی جدید Besponsa برای شکلی نادر از لوکمیای لنفوبلاستیک حاد

  تصویب داروی جدید Besponsa برای شکلی نادر از لوکمیای لنفوبلاستیک حاد

سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) داروی Besponsa را برای درمان بیمارانی که مبتلا یه شکل مقاوم یا عود کرده لوکمیای لنفوبلاستیک حاد پیش سازهای سلول های B مورد تایید قرار داده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، دکتر ریچارد پازدور سخنگوی سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) اعلام کرده است که بالغین مبتلا به لوکمیای لنفوبلاستیک حاد پیش سازهای سلول های B که به درمان های اولیه پاسخ نمی دهند یا بعد از مدتی بیماری در آن ها مجددا عود می کند، شانس بقا و امید به زندگی اندکی دارند. وی معتقد است که داروی جدید Besponsa می تواند درمانی هدفمند برای این گروه از بیماران باشند.

این داروهای جدیدا مورد تایید FDA قرار گرفته به سلول های سرطانی لوکمیای لنفوبلاستیک حاد پیش سازهای سلول های B که دارای مارکر خاصی به نام آنتی ژن CD22 هستند متصل می شود. به دنبال اتصال دارو به این سلول های سرطانی، رشد آن ها سرکوب می شود.

به عقیده پازدور علی رغم وجود برخی عوارض جانبی، استفاده از Besponsa قبل از استفاده از پیوند سلول های بنیادی در مطالعات بالینی موجبات بهبودی کامل 35.8 درصد بیماران طی یک دوره هشت ماهه شد. محققین امیدوارند که این داروی جدید بتواند تحولی در زمینه سرطان و لوکمیای لنفوبلاستیک حاد پیش سازهای سلول های B ایجاد کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه