تاریخ انتشار: یکشنبه 11 فروردین 1392
طب چینی کلیدی برای درمان دیابت

  طب چینی کلیدی برای درمان دیابت

یک مطالعه مشترک بین المللی نشان داد که طب سنتی چین می تواند به عنوان یک روش درمانی موثر در درمان دیابت نوع 2 بکار گرفته شود.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان وبه نقل از medicalxpress ، دکتر Sanjoy Paul  و Lilong Ji  محققان دانشگاه پکن و Queensland موفق به کشف داروهایی شدند که در صورت استفاده شدن در کنار طب سنتی چین می توانند به طور معنی دارو موثرتری در درمان دیابت نوع 2 عمل کنند.در یک مطالعه کنترل شده که بر روی 800 فرد بالغ مبتلا به دیابت نوع 2 انجام شد،استفاده از داروی ضد دیابت Glibenclamide همزمان با طب سنتی چنینی نسبت به  استفاده تنها از این دارو مورد مقایسه قرار گرفت.نتایج این مطالعه نشان داد که احتمال تجربه هایپوگلایسمی در بیمارانی که تحت درمان با طب سنتی چینی قرارگرفتند یک سوم کمتر ازافرادی است که فقط تحت درمان با داروی Glibenclamide قرار گرفته اند. دکتر Paul  در این رابطه به این نکته اشاره کرد که علائم دیابت ازجمله خستگی ، گرسنگی وتپش قلب در افرادی که از طب سنتی چینی استفاده کرده اند کمتر مشاهده شده است.
طب سنتی چینی از مدت ها قبل برای درمان بیماری دیابت در چین و همچنین در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است، اما تا به حال شواهدی کافی  مبنی بر کارایی و ایمنی این درمان وجود نداشت و همین عدم آگاهی همواره باعث شک و تردید و انتقاد در مورد طب سنتی چینی شده است. دکتر Paul  در این باره گفت : انجام مطالعات بیشتر برای نشان دادن این موضوع که طب سنتی چینی چگونه باعث کاهش هایپوگلایسمی می شود لازم بود و نتایج این مطالعه اثرات مثبت این درمان را در کشورهایی که بیماری دیابت درآنها اپیدمی است تائید کرد. 
پایان مطلب/ 
ثبت امتیاز
نظرات
چهارشنبه, 02 مهر,1393

فرید

ازوزیرمحترم بهداشت بعنوان یک شخص دیابتی خواهشمندم دستگاهها ونوار کنترل قند را زیر نظر بیمه کرده وتحول سلامت را تکمیل نمایند

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه