تاریخ انتشار: دوشنبه 27 شهریور 1396
گامی رو به جلو در درمان های بازسازی کننده اختلالات عضلانی

  گامی رو به جلو در درمان های بازسازی کننده اختلالات عضلانی

یکی از چالش های موجود در طب بازساختی برای بیمارانی که از مشکلات عضلانی رنج می برند نشان دادن این مطلب است که چگونه سلول های بنیادی عضلانی باید برای تولید بافت های عضلانی اسکلتی با هم ادغام شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در مطالعه ای که در بیمارستان کودکان سین سیناتی صورت گرفته است محققین ژن جدیدی را شناسایی کرده اند که برای ادغام شدن سلول های بنیادی عضلانی با یکدیگر ضروری است. آن ها نشان داده اند که ژن Gm7325 و پروتئین مربوط به آن موسوم به ادغام کننده عضلانی یا myomerger موجب تحریک سلول های بنیادی عضلانی برای ادغام شدن با یکدیگر و ایجاد عضلات اسکلتی می شوند. این مطالعه نشان داده است که myomerger با همکاری ژن دیگری به نام Tmem8c و پروتئین مربوط به آن به نام سازنده عضلانی یا myomaker عمل می کند و موجب ادغام شدن سلول ها با یکدیگر می شود.

تست های آزمایشگاهی روی موش های جنینی که برای عدم بیان myomerger در عضلات اسکلتی شان مهندسی شده بودند، جانور قادر به فیبر عضلانی کافی برای زنده ماندن نبود. یافته های این مطالعه می تواند راه های جدیدی را برای رویکردهای سلول درمانی و طب بازساختی در زمینه مشکلات عضلانی باز کند. برای مثال می تواند از پتانسیل سلول های بیان کننده myomerger  و myomaker و بارگیری آن ها روی مواد درمانی برای بهبود ادغام شدن سلول های بنیادی عضلانی در بافت های بیمار استفاده کرد. یکی از این بیماری ها دیستروفی عضلانی است که یک بیماری عضلانی ژنتیکی مخرب است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه