تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 28 شهریور 1396
رویکرد مدولار برای بهبود ثبات ارگانوئیدها

  رویکرد مدولار برای بهبود ثبات ارگانوئیدها

تیمی از محققین مرکز سلول های بنیادی Yale، گزارش کرده اند که توانسته اند در بهبود شرایط ارگانوئیدها و استفاده از آن ها موفقیت هایی داشته باشند. آن ها گزارش کرده اند که برای تولید این ارگانوئیدهای مفید از رویکردی مدولار استفاده کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، ارگانوئیدها توپ های بسیار کوچکی از سلول های انسانی زنده هستند که به روشی شبیه تکوین طبیعی مغز رشد می کنند. از آن ها می توان برای اهداف تحقیقاتی استفاده کرد و ماده اولیه تولید آن ها سلول های بنیادی هستند.‌متاسفانه تولید ارگانوئیدها به روشی که طی تکوین طبیعی هر اندام اتفاق می افتد بسیار چالش برانگیز است. در سال 2013 بود که مادلاین لنکاستر توانست اولین ارگانوئیدها را تولید کند اما بعد از آن تیم های بسیاری توانسته اند ارگانوئیدهای مربوط به اندام های مختلف را تولید کنند اما بزرگ ترین چالش در تولید این ارگانوئیدها ثبات بوده است.

در مطالعه ای جدید، محققین توانسته اند با رویکردی جدید، ابتدا ارگانوئیدهای کوچک تر و دارای عملکردی را تولید کنند و سپس با تلفیق آن ها با یکدیگر، ارگانوئیدهای کاملی را بسازند که ثبات بیشتری دارا هستند. این رویکرد جدید بر مبنای یک مطالعه قبلی صورت گرفته است که منجر به تولید ارگانوئیدهای دارای عملکرد شده بود و در آن به تقلید برجستگی گانگلیونی مدیال(MGE) پرداختند. هدف این مطالعه تولید نورون های مهاری بود که در تکوین مغز نقش مهمی را بازی می کنند. آن ها دو ارگانوئید کوچک(sub-organoid) را با هم کشت دادند که بعد از یک رشد اولیه منجر به یکی شدن آن ها با یکدیگر و تولید ارگانوئیدی بزرگ تر شد. مهم این که آن ها دریافتند که نورون های بینابینی مهاری که در MGE رشد کردند به بخش قشری مهاجرت کردند و با شبکه آن مخلوط شدند و عملکردی مشابه با مغز طبیعی را نشان دادند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه