تاریخ انتشار: شنبه 01 مهر 1396
تولید مینی مغزهای انسانی

  تولید مینی مغزهای انسانی

محققین بیرمنگام سلول های مغزی انسانی را در ازمایشگاه رشد داده اند و براین باورند که می توان از آن ها برای رسیدن به اطلاعات و مبارزه با بیماری هایی مانند آلزایمر یا ترومای مغزی استفاده کرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در حال حاضر زوال عقل یکی از دلایل اصلی مرگ در انگلستان و ولز محسوب می شود و برآوردها نشان می دهد که تا سال 2040 حدود 1.2 میلیون نفر در این کشورها دچار زوال عقل می شوند. علاوه براین مشکل، شیوع بالای آلزایمر نیز موجب شده است که محققین به دنبال یافتن یک مدل مغزی سه بعدی برای رسیدن به درک بیشتر از فیزیولوژی مغز و پاتولوژی مربوط به آن باشند.

 در این راستا، محققین بیرمنگام سلول های پوستی را گرفته و بعد از بازبرنامه ریزی آن ها به سلول های بنیادی آن ها را به سلول های مغزی تبدیل کردند که قابلیت تشکیل مینی مغز را داشتند. این مینی مغزها حدود 2 میلیمتر قطر دارند. پروفسور رافاییلوف بر این باور است که می توان با استفاده از داربست های سه بعدی ایده آل، اندازه این مینی مغزها را افزایش داده و شرایط ایده آل تری را برای رشد نورون ها ایجاد کرد. برای این پروژه بودجه سه میلیون پوندی از طرف نهادهای مربوطه در نظر گرفته شده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه