تاریخ انتشار: شنبه 17 فروردین 1392
مسابقه ملی نظریه‌پردازی سلول‌های بنیادی برگزار می‌شود

  مسابقه ملی نظریه‌پردازی سلول‌های بنیادی برگزار می‌شود

ستاد توسعه فناوری سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به منظور رصد افق های علم و فناوری در زمینه سلول های بنیادی و طب بازساختی(Regenerative Medicine ) سومین دوره مسابقه ملی نظریه پردازی را برگزار می کند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان دکتر خجسته، مسوول کمیته دانشجویی ستاد توسعه فناوری سلول های بنیادی  با بیان این مطلب گفت: نوآوری و خلاقیت، استدلال مبتنی بر شواهد قوی، پرداختن به مفاهیم و امکان تعاملات بین رشته‌یی و ارائه مدل ارزیابی ایده توسط آزمایشات و تست های نوین قابل انجام ملاک گزینش ایده ها و نظریه های برتر است.
 
وی درباره شرایط ایده های ارائه شده توضیح داد: نظریه عنوان شده باید کاملا واضح و سازمان یافته و بر اساس شواهد موجود در مقالات معتبر بین المللی بیان شود. نتایج احتمالی که از ایده به دست می آید باید با بعضی از شواهد و قرائن موجود تائید شود.
 
خجسته ادامه داد: نظریه ها باید توسط دانشگاه داوری و امتیازبندی شده و تا 20 فروردین ماه 92 جهت داوری نهایی به ستاد ارسال شود. افراد منتخب هم در کنگره دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که در آخر اردیبهشت ماه 92 برگزار می شود ایده خود را به صورت سخنرانی بیان می کنند.
 
وی افزود: به پنج ایده و نظریه برگزیده از سراسر ایران جوایزی ارزنده اعطا می شود و به 10 ایده برگزیده چند هفته فرصت داده می شود که یک طرح جهت اثبات ایده به دانشگاه خود ارسال کنند و در صورت تصویب در دانشگاه 50 درصد بودجه هزینه ای (مواد مصرفی و پرسنلی) طرح ها تا سقف 30 میلیون تومان توسط ستاد تامین می شود.
 
به گزارش ایسنا، مسوول کمیته دانشجویی ستاد توسعه فناوری سلول های بنیادی درباره شرایط طرح ارسالی به مسابقه گفت: طرح های کاربردی و تولیدی و فناورانه در اولویت هستند و باید به صورت استدلالی و کاملا بر اساس شواهد و مدارک مطرح شده در نظریه اولیه ارائه شود.
 
همچنین باید قابل انجام بودن طرح در ایران مد نظر باشد و طرح دهنده اصلی دانشجو بوده و تاریخ فارغ التحصیلی او قبل از بهمن ماه 1392 نباشد؛ البته به سه دانشگاه که درصد طرح های برگزیده آنها بیشتر باشد بابت هر طرح قبول شده، 50 میلیون تومان اعتبار جهت تجهیز Central lab اهدا می شود.
 
وی با بیان اینکه دومین دوره مسابقه ملی نظریه پردازی سلول های بنیادی در اردیبهشت ماه سال گذشته با ارائه 110 طرح دانشجویی برگزار شد، تصریح کرد: در این مسابقه پس از سه مرحله داوری 25 طرح برگزیده توسط 10 استاد حوزه سلولهای بنیادی انتخاب شدند که بین 150 تا 800 هزار تومان هدیه دریافت کردند و به 10 طرح برگزیده نیز تا مبلغ 10 میلیون تومان گرنت تحقیقاتی به استاد راهنمای طرح پرداخت شد.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه