تاریخ انتشار: دوشنبه 03 مهر 1396
پروتئین ضروری برای اسپرماتوژنز می تواند منجر به روش های جدید پیشگیری از بارداری شود

  پروتئین ضروری برای اسپرماتوژنز می تواند منجر به روش های جدید پیشگیری از بارداری شود

ناباروری را غالبا یکی از مشکلات مربوط به خانم ها می دانند اما واقعیت این گونه نیست. محققین A*STAR در مطالعات شان روی تکوین اسپرم انسانی به برخی از مشکلات در تکوین این گامت مردانه پی برده اند که می تواند دلیلی بر ناباروری مربوط به مردان باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، مطالعات صورت گرفته بین سال های 1973 تا 2011 نشان داده است که میزان اسپرم در مایع سمن مردان 50 تا 60 درصد کاهش داشته است و اگر بخواهیم به صورت مبالغه آمیز به آن نگاه کنیم می تواند دلیلی برای انقراض در سال های پیش رو باشد.

در این میان محققین A*STAR به نقش پروتئینی به نام Emi2 اشاره داشتند که برای تولید اسپرم در موش ها ضروری است و قطعا در اسپرماتوژنز انسان نیز نقش دارد. این محققین با تولید موش های ناک اوت شده برای Emi2، نقش این پروتئین را بهتر نشان دادند و مشاهده کردند این موش های ناک اوت نابارور هستند و دچار برخی مشکلات دیگر نیز هستند. پیش از این مشخص شده بود که این پروتئین در کنترل تقسیم سلولی در سلول های تولید کننده تخمک در تخمدان ها نقش دارد ولی فعالیت آن در سایر بافت ها شناسایی نشده بود. اما همان طور که گفته شد در این مطالعه محققین نشان دادند که Emi2 در تنظیم میوز و تولید اسپرم های بالغ نقش دارد. درک بهتر مکانیسم اسپرماتوژنز و پروتئین ها و ژن های دخیل در تنظیم این فرایند می تواند به درمان ناباروری در مردان کمک کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه