تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 04 مهر 1396
ارتباط واکسنHPV با بهبود باروری در برخی از خانم ها

  ارتباط واکسنHPV با بهبود باروری در برخی از خانم ها

بیش از 40 درصد نوجوانان آمریکایی در برابر پاپیلوماویروس انسانی(HPV) واکسینه می شوند اما برخلاف این که عفونت HPV با کاهش کیفیت سمن و پایین آمدن نرخ بارداری همراه است اما نگرانی هایی وجود دارد که آیا واکسن HPV نیز روی باروری اثر بگذارد یا خیر.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، در مطالعه ای جدید محققین دانشگاه بوستون به بررسی ارتباط بین واکسن HPV و باروری پرداخته اند و دریافته اند که واکسن می تواند به معنای واقعی شانس بارداری را در زنان افزایش دهد. در واقع در این مطالعه یک ارتباط کلی بین واکسن HPV و شانس بارداری زنان و مردان(به جز زنانی که سابقه عفونت های منتقله از راه جنسی دارند) را نشان داده اند. این عفونت های منتقله از راه جنسی با کاهش باروری همراه هستند و زنانی که سابقه ابتلا به آن ها را دارند به همان اندازه زنانی که هرگز به این عفونت ها مبتلا نشده اند شانس بارداری دارند.

در این مطالعه جدید محققین داده های بدست آمده از 3483 خانم و 1022 آقای 21 تا 45 ساله که فعالانه قصد بچه دار شدن داشتند را بررسی کردند. در این میان 34 درصد خانم ها و 5 درصد آقایان در برابر HPV واکسینه شده بودند. این مطالعه نشان داد که واکسیناسیون در برابر HPV هیچ اثری روی شانس باروری افراد ندارد و این می تواند خبر خوبی برای والدینی باشد که به خاطر ترس از ناباروری مانع از واکسیناسیون فرزندان جوان شان در برابر HPV می شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه