تاریخ انتشار: پنجشنبه 13 مهر 1396
استفاده هدفمند از آنتی بیوتیک ها برای مبارزه با لوکمیای میلوئید مزمن

  استفاده هدفمند از آنتی بیوتیک ها برای مبارزه با لوکمیای میلوئید مزمن

آنتی بادی tigecycline با ترکیب با درمان های فعلی می تواند روشی برای ریشه کن کردن سلول های لوکمیای میلوئید مزمن(CML) باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین دانشگاه گلاسکو موثر بودن ترکیب tigecyclineبا داروی imatinib(یک مهارکننده تیروزین کینازی) را برای درمان مبتلا به CML‌نشان داده اند.

استفاده از سلول های جداسازی شده از بیماران مبتلا به CML نشان داد که تیمار با tigecycline(یک آنتی بیوتیک در مبارزه با باکتری ها استفاده می شود) در ترکیب با  imatinib در کشت سلول های بنیادی لوکمیایی موثر است و به طور قابل توجهی عود مجدد CML را در مدل های جانورانی پیش درمانگاهی به تاخیر می اندازد.

این محققین در دانشگاه گلاسکو براین باورند که این دو دارو به همراه یکدیگر می توانند رویکرد جدیدی را برای ریشه کن کردن سلول های بنیادی لوکمیایی در بیماران مبتلا به CML ارائه کنند و نرخ درمان را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

لوکمیای میلوئید مزمن شکلی از سرطان خون است که سلول های بنیادی طبیعی خون را به سلول های بنیادی لوکمیایی یا سلول های بنیادی CML تبدیل می کند. این سلول های بنیادی CML، میزان قابل توجهی سلول لوکمیایی تولید می کنند که کشنده هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه