تاریخ انتشار: شنبه 15 مهر 1396
در دسترس بودن رده های سلول بنیادی مربوط به بیماری باتن برای پژوهش و تحقیق

  در دسترس بودن رده های سلول بنیادی مربوط به بیماری باتن برای پژوهش و تحقیق

بنیادی سلول های بنیادی نیویورک(NYSCF) و بنیاد بیماری بیوند باتن(BBDF) به تازگی اعلام کرده اند که مجموعه منحصربفردی از سلول های بنیادی پرتوان القایی خاص بیماری باتن جوانی(CLN3) در دسترس پژوهشگران خواهد بود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این دو سازمان در ایجاد منبعی از این سلول ها برای محققین در سراسر جهان مشارکت داشته اند. این مجموعه سلولی مثالی کلیدی از استراتژی BBDF برای ایجاد درمان برای بیماری باتن است. این مجموعه حاوی رده های سلول های بنیادی مشتق از 24 بیمار و اعضای خانواده مبتلا به بیماری باتن است و شامل رده های سلول های بنیادی مشتق از بیمارانی که هم با والدین و هم با سایر افراد خانواده شان مطابق هستند نیز می شود. این مجموعه رو به وسعت یافتن است و محققین در این دو بنیاد قصد دارند رده های سلولی را از بیماران، کنترل های ایزوژن و ناقلین پری ناتال به این مجموعه اضافه کنند. این مجموعه برای محققین و پژوهشگران آکادمیکی که قصد دارند روی دلایل ریشه ای بیماری مخرب عصبی باتن فوکوس کنند و هم چنین صنعتگرانی که بدنبال یافتن ترکیبی امیدوار کننده برای درمان این بیماری هستند، در دسترس خواهد بود.لازم به گفتن نیست که این سلول های بنیادی از سلول های پوستی بیماران یا وابستگان آن ها گرفته شده و به سلول های بنیادی پرتوان خاص بیماری باتن بازبرنامه ریزی شده اند.

بیماری باتن حاصل بیش از 40 موتاسیون در ژن CLN3 است و علایم اولیه آن شامل از دست رفتن پیشرونده بینایی، تغییر شخصیت، مشکلات رفتاری و آهسته شدن یادگیری است. این علایم با تشنج و از دست رفتن عملکرد حرکتی دنبال می شود و در نهایت منجر به زمین گیر شدن فرد و مرگ وی می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه