تاریخ انتشار: دوشنبه 17 مهر 1396
سلول های بنیادی بالغ برای بازسازی آرواره

  سلول های بنیادی بالغ برای بازسازی آرواره

سلول های بنیادی بالغ می توانند با استفاده از تکنیک های نوآورانه و خلاقانه برای تولید استخوان در بیمارانی که دچار فقدان استخوان آرواره هستند، استفاده شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، محققین روش جدیدی را برای بازسازی کمان دندانی تحت شرایط بی حسی موضعی برای بیمارانی که نمی توانند متحمل برخی از جراحی های دندانپزشکی شوند، ارائه کرده اند. این روش بوسیله محققین دانشگاه فرایبورگ آلمان و با کمک محققین دانشگاه Tufts انجام پذیرفته است.

برای استفاده از ایمپلنت های دندانپزشکی، داشتن مقادیر کافی استخوان آرواره ای امری ضروری است و این در حالی است که اغلب در زمان افتادن دندان، از میزان توده استخوانی آرواره نیز کاسته می شود و در نتیجه ایمپلنت نمی تواند به خوبی بدرون استخوان تلفیق شود. به همین دلیل محققین دانشگاه فرایبورگ سعی کرده اند که از سلول های بنیادی مزانشیمی که از بخش خلفی ستیغ خاصره و با استفاده از سوزن تحت شرایط بی حسی موضعی از بیماران گرفته می شود، برای افزایش توده استخوانی در ناحیه آرواره استفاده کنند. بعد از جمع آوری این سلول های بنیادی، آن ها درون یک ماتریکس خاص تغلیظ می شوند و بخش ناقص استخوان تزریق می شوند. آن ها مقادیر استخوان کافی برای تصحیح نقص را طی یک دوره تقریبا چهار ماهه تامین می کنند و در نتیجه به خوبی می توان ایمپلنت را در این محل قرار داد. تاکنون بیش از 150 عمل با استفاده از این روش در دانشگاه های فرایبورگ، ماینس و خرونیگن(هلند) صورت گرفته است و مشاهده شده است که مقادیر استخوانی که با این رویکرد تولید می شود با مقادیر استخوانی که در روش ایملپنت کردن استخوان از یک قسمت بدن به آرواره تولید می شود، مشابه است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه