تاریخ انتشار: یکشنبه 18 فروردین 1392
فشار خون عامل ۵۱ درصد سکته‌های مغزی
رئیس مرکز بهداشت خوزستان خبر داد:

  فشار خون عامل ۵۱ درصد سکته‌های مغزی

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در سال 90 در ایران تحقیقات گسترده‌ای در زمینه پرفشاری خون صورت گرفت و نتایج این تحقیقات به این صورت اعلام شد که 5/17 درصد جمعیت 15 تا 64 سال دچار این عارضه هستند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از فارس ، مهدی اقتصاد به مناسبت آغاز هفته سلامت اظهار داشت: هیئت ایرانی در سازمان جهانی بهداشت در هفته بهداشت نقش اساسی و محوری داشتند و این امر وظیفه ما را در برگزاری هرچه بهتر این هفته بیشتر می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه شعار محوری هفته سلامت در سال 2013 فشار خون است اعلام داشت: تخمین‌ها نشان می‌دهد سالانه 7 میلیون و 500 هزار مرگ در جهان بر اثر پرفشاری خون است و در این سال یک سوم افراد میانسال در جهان به پرفشاری خون مبتلا بودند.
 
وی افزود: 51 درصد سکته‌های مغزی منجر به مرگ و 60 درصد بیماری‌های قلبی عروقی که باعث مرگ افراد می‌شوند بر اثر فشار خون بالا است.
 
اقتصاد با بیان اینکه بیماری‌های غیر واگیری به نحوی هستند که عوامل مختلفی در بروز آن‌ها موثرند تصریح کرد: افراد باید از سن 20 سالگی فشار خون خود را کنترل کنند و پیشگیری‌های لازم در این زمینه صورت گیرد زیرا عواملی چون استفاده زیاد از نمک، اضافه وزن و زمینه‌های رفتاری در بروز این بیماری موثرند.
 
وی با بیان اینکه باید نمک پاش‌ها از سر سفره‌ها برداشته شوند ادامه داد: ذائقه نسل جدید به سوی شوری در حرکت است و یک نسل شوردوست، پرورش می‌یابد که این امر باید با حذف تنقلاتی چون چیپس و پفک کنترل شود.
 
رئیس مرکز بهداشت خوزستان اضافه کرد: در سال 90 در ایران تحقیقات گسترده‌ای در زمینه پرفشاری خون در ایران صورت گرفت و نتایج این تحقیقات به این صورت اعلام شد که 17.5 درصد جمعیت 15 تا 64 سال دچار این عارضه هستند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی در هفته سلامت اجرا می‌شود بیان داشت: در هفته سلامت هموطنان می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت فشار خون خود را اندازه بگیرند و افرادی که در این مراکز بیمار تشخیص داده شوند به مرکز مشاوره تغذیه در مرکز بهداشت خوزستان معرفی می‌شوند تا مورد درمان قرار گیرند و برنامه تغدیه‌ای دریافت کنند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه