تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 25 مهر 1396
رمز گشایی این که چگونه HPV منجر به سرطان می شود می تواند یک استراتژی درمانی جدید باشد

  رمز گشایی این که چگونه HPV منجر به سرطان می شود می تواند یک استراتژی درمانی جدید باشد

محققین دانشگاه جورج تاون با شناسایی مکانیسم زیستی که به موجب آن پاپیلوویروس انسانی(HPV) موجب سرطان می شود، استراتژی جدیدی را برای درمان هدفمند سرطان ارائه کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، پاپیلوویروس انسانی(HPV) مسئول اغلب سرطان های سرویکس و بخش قابل توجهی از سرطان های سر و گردن و مقعدی است اما تنها درمان موجود در حال حاضر جراحی و شیمی درمانی های غیر تخصصی است.

مطالعه ای جدید نشان داده است که E6(یک انکوپروتئین تولید شده بوسیله ویروس ها) با چندین مولکول در سلول های میزبان به نحوی واکنش می دهد که تضمین می کند که سلول های آلوده شده نمی میرند. اگر آن ها به صورت نامیرا در آیند و به تکثیر ادامه دهند، سرطان ایجاد می شود.

لی و همکارانش در جورج تاون پیش از این نشان داده اند که انکوپروتئین HPV E6 با یک سرکوب کننده توموری شناخته شده به نام p53 برهمکنش می کند و موجب افزایش فعالیت تلومرازی و افزایش طول عمر سلول های آلوده شده می شود. در این مطالعه جدید نیز محققین دریافته اند که E6 با پروتئین myc کد شونده بوسیله ژن Myc برهمکنش می کند و روی فعالیت تلومرازی اثر می گذارد. این بدین معنی است که ریزمولکولی که بتواند مانع از اتصال E6 به myc شود می تواند فعال شدن تلومراز را به طور کامل خاموش کند. این ریز مولکول نباید برای سایر سلول های طبیعی و از همه مهم تر سلول های بنیادی اصلی سمی باشد بدین معنی که خود myc‌نباید تحت تاثیر قرار گیرد. چنین درمانی می تواند به صورت کاملا تخصصی سرطان های HPV‌را هدف قرار دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه