تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 مهر 1396
شناسایی یک مارکر زیستی برای ارزیابی پیشرفت و پاسخ دارویی سرطان مغز

  شناسایی یک مارکر زیستی برای ارزیابی پیشرفت و پاسخ دارویی سرطان مغز

محققین در مدرسه پزشکی Icahn مونت سینایی و همکارانشان در دانشگاه ایالتی کلرادو در مطالعاتی که روی گلیوبلاستوما داشته اند، یک مارکر زیستی را برای ارزیابی میزان پیشرفت بیماری در بیمار و پاسخ دهی وی به داروها شناسایی کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، گلیوبلاستوما نوعی سرطان مغزی بسیار تهاجمی و هتروژن است که میانگین بقای بیماران بعد از تشخیص حدود یک سال است. مطالعات گذشته در دسته بندی تومورهای گلیوبلاستومایی از نظر زیر نوع مولکولی و به منظور ایجاد درمان های دقیق، به میزان بسیار زیادی ناموفق بوده است.

در این مطالعه جدید، محققین در Icahn یک روش کامپیوتری را بر مبنای وابستگی تومورها به مولکولی به نام BUB1B برای دسته بندی این تومورها طراحی کرده اند. این مولکول برای بقای تومورهای گلیوبلاستومایی ضروری است. این مطالعه زیر نوع های جدیدی از تومورها را شناسایی کرده و نشان داده است که تومورهای حساس به BUB1B پیش آگهی بسیار بدی دارند و احتمال بسیار زیادی هم وجود دارد که به داروهایی که از قبل در بالین وجود دارد، پاسخ دهند.

این مدل سازی کامپیوتری، زیر نوع های گلیوبلاستومایی از نظر مولکولی متنوع را شناسایی می کند که پیش آگهی و پاسخ دهی درمانی مختلفی دارند. این تحقیق مثال بسیار مناسبی است از این که چگونه تئورسین ها با استفاده از پایگاه های داده پیچیده و پزشکان در خط مقدم مراقبت از بیماران،می توانند با یکدیگر همکاری کنند تا دیدگاه های جدیدی را در مورد زیست شناسی سرطان بدست آورند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه