تاریخ انتشار: جمعه 18 آذر 1390
شبکه ملی تحقیقات ضایعات نخاعی ایران آغاز به کار کرد

  شبکه ملی تحقیقات ضایعات نخاعی ایران آغاز به کار کرد

شبکه ملی تحقیقات ضایعات نخاعی کشور به ریاست معاون درمان وزارت بهداشت آغاز به کار کرد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، اولین جلسه شورای راهبردی شبکه ملی تحقیقات ضایعات نخاعی ایران در هفته اول آذر برگزار شد.

حسن امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت و رئیس شبکه ملی تحقیقات ضایعات نخاعی کشور در این مراسم با اعلام رسمی شروع به کار این شبکه، خواستار مشارکت فعال و بین بخشی محققان و مراکز و نهادهای آموزشی - علمی در این شبکه شد.

این گزارش حاکی است، در جلسه مذکور اساسنامه داخلی شبکه به تصویب اعضای شورای راهبردی رسید و گزارش کاملی از نظام جامع پیشگیری و مراقبت از آسیب های نخاعی در ایران ارائه شد.

همچنین آئین نامه نحوه پذیرش عضویت مراکز جدید در شبکه ملی تحقیقات ضایعات نخاعی ایران مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

در این جلسه علیرضا نیک بخت نصرآبادی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز به عنوان دبیر شبکه ملی تحقیقات ضایعات نخاعی ایران معرفی شد. نامبرده عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامائی است که طی ابلاغی از سوی رئیس شبکه به دبیری شبکه یادشده منصوب شده است.

شبکه ملی تحقیقات ضایعات نخاعی ایران با تشکیل مجمع عمومی و برگزاری انتخابات رسمی و قانونی در هشتم مرداد توانست اعضای شورای راهبردی را انتخاب و در تاریخ 27 مهر نیز از سوی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی طی ابلاغ رسمی به رسمیت شناخته شود.

سیدحسن امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رئیس مرکز تحقیقات ضایعات مغزی و نخاعی و همچنین رئیس پژوهشکده علوم اعصاب و پایه است که از سوی وزیر بهداشت به ریاست شبکه ملی تحقیقات ضایعات نخاعی ایران منصوب شده است.
محل این شبکه در مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) تهران قرار دارد.

علاوه بر افرادی که سالانه به علت بیماری به مشکلات نخاعی مبتلا می شوند، هر سال از مجموع حدود ۲۳ هزار مصدوم تصادفات رانندگی حدود ۱۰ درصد دچار ضایعات نخاعی می‌شوند و بسیاری از آنان برای همیشه از چرخه تولید و حضور در فعالیتهای اجتماعی محروم می شوند.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه