تاریخ انتشار: دوشنبه 19 فروردین 1392
ساخت بافت های مصنوعی با چاپگرهای سه بعدی

  ساخت بافت های مصنوعی با چاپگرهای سه بعدی

دانشمندان دانشگاه آکسفورد نشان دادند که یک چاپگر سه بعدی قابل برنامه ریزی می تواند موادی را با خواص بافتهای زنده تولید کند.
امتیاز: Article Rating

 

 

 
به گزارش بنیان به نقل از medical news today ، این نوع جدید از مواد متشکل از هزاران قطره آب متصل شده به هم می باشند که در داخل غشاء های چربی محصور شده و می تواند برخی از عملکردهای سلول های داخل بدن ما را انجام دهند.
این شبکه های قطره ای می توانند بلوک های ساختمانی یک نوع جدید از تکنولوژی انتقال دارو را به مکان های مورد نیاز، فراهم کنند و یک روز جایگزین بافت های آسیب دیده انسان شده و یا با آنها ارتباط برقرارکنند. از آنجا که این شبکه های قطره ای کاملا مصنوعی هستند وهیچ ژنومی ندارند، بنابراین برخی از مشکلات مرتبط با روش های دیگر ایجاد بافت های مصنوعی از جمله استفاده از سلولهای بنیادی را ندارند.
پروفسورHagan Bayley  از گروه شیمی دانشگاه آکسفورد و رهبراین تحقیق گفت: "ما درحال تلاش برای ایجاد موادی هستیم که حقیقتا شبیه بافت های طبیعی باشند و بتوانند عملکردهای آنها را انجام دهند. ما نشان دادیم که ایجاد شبکه هایی از ده ها هزارقطره متصل به هم ممکن است. این قطرات کوچک  می توانند با منافذ پروتئین منتشرشوند و تشکیل مسیرهایی را در شبکه دهند که از اعصاب تقلید کرده و قادر به انتقال سیگنال های الکتریکی از یک طرف شبکه به طرف دیگرباشند.
هر قطره یک محفظه آبی با قطرحدود 50 میکرون است. اگر چه این اندازه پنج برابر بزرگتر از سلولهای زنده است، محققان براین باورند که می توان آنها را در اندازه های کوچکتری ساخت. این شبکه ها برای هفته ها پایدار باقی می ماند.
Gabriel Villar  از گروه شیمی دانشگاه آکسفورد گفت: "ما یک روش مقیاس پذیر را برای تولید نوع جدیدی از مواد نرم ایجاد کردیم. این ساختارهای چاپ شده می تواند با بکارگیری بسیاری از ماشین آلات بیولوژیکی ، رفتارهای پیچیده سلولهای زنده و بافتها را انجام دهد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه