تاریخ انتشار: دوشنبه 19 فروردین 1392
درمان ضایعات نخاعی با سلول های بنیادی فرد بیمار

  درمان ضایعات نخاعی با سلول های بنیادی فرد بیمار

پژوهشگران کانادایی با مطالعه بر روی سلول های بنیادی موجود در ناحیه دیسک انسان، به شواهدی دست یافته اند که علائم امید وارکننده ای برای درمان بیماری انحلال دیسک و نیز احتمالا ضایعات نخاعی محسوب می شود.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از vancouversun، در تلاشی برای فهم بهتر این بیماری دردناک و ضعیف کننده، گروهی از محققان کانادایی در دانشگاه تورنتو به سرپرستی دکتر Mark Erwin  موفق به جدا سازی سلول های بنیادی (notochordal and adult stem cells) از دیسک بین مهره ها شده اند .
سلول های بنیادی توانایی ازدیاد و تمایز به انواع سلول های تخصص یافته همچون استخوان،چربی و دیگر سلول های مختص بافت را دارند.طبق یافته های محققان، سلول های به دست آمده از ناحیه بین مهره ها توانایی تمایز به سلول های عصبی را دارند. آن ها به تازگی دریافته اند که در آزمایشگاه می توانند مرگ سلول های دیسک را متوقف نمایند و عملکرد آن ها را حفظ کنند. کاری که گمان می شد غیر ممکن است.
این تحقیق بر روی حیوانات کوچک و در آزمایشگاه انجام شده است. موفقیت این مطالعه به این معنی است که سلول های فرد می تواند بر ای درمان خود وی استفاده شود. تصور این است که سلول های بنیادی فرد می تواند در صورت آسیب دیسک ازوی جدا شده و بعد از تولید اعصاب یا دیسک ها مجددا به بدن وی جایی که نیاز به ترمیم دارد ، بازگردانده شود.
در این روش افزایش در صد سلول های زنده و محیط سلولی مورد توجه بوده است. کیفیت زندگی این بیماران با افزایش عملکرد وکاهش درد بهبود خواهد یافت.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
چهارشنبه, 30 اردیبهشت,1394

nasim_rahimi

برادرم یک سال بیش تصادف کرد و مهره ی ال 4 شکسته جراحی صورت گرفته و پلاتین گذاشته شده در حال حاضر حرکت مچ پا و انگشتان پا را ندارد و به وسیله دسکاه حرکت کوچکی دارد ایا سلولهای بنیادی برای ما را ه حل درمان میباشد .نخاع سالم میباشد و دم اسب اسیب دیده است لطفا راهنمایی فرمایید .

پنجشنبه, 17 مهر,1393

امیر

سلام من 28سالمه 12ساله نخاعم در ال1 وال2 اسیب دیده.پای چپم حرکت داره حس فوقانی و تحتای دارم .در مورد ادرار و مدفوع هم حس کامل دارم ولی کنترل ندارم. لطفا راهنماییم کنین به کجا مراجعه کنم باتشکر

جمعه, 07 شهریور,1393

ح-ش 09166608326

باسلام من ح-ش ضایعه نخاعی 40ساله براثر سقوط از پشت بام مهره l1کمرم شکسته دچار بی اختیاری ادرار ومدفوع وپاهام از زانو به پایین فلج شدن راه میروم به سختی ولی مچ پای راستم حس وحرکت نداره وپای راستم درد وسوز وحشتناکی داره به کجا مراجعه کنم راه علاجم چیه درکجای ایران راه درمانی هست درکدام کشور خارجی درمانی هست به خاطر سلامتی خودتان مرا راهنمایی کنید

یکشنبه, 26 مرداد,1393

لیلا عرب

بابک عزیز <br />با سلام <br />در زمینه ترمیم سلول های عصبی مغز با سلول های بنیادی مطالعات تحقیقاتی بسیاری در جریان است که امیدواریم زودتر به نتیجه رسیده و بتوانید در بیمارانی مانند شما اختلالات حسی و حرکتی را بارگرداند ام در حال حاضر نقش درمانی قطعی آن ثابت نشده است.

شنبه, 25 مرداد,1393

بابک سدمحمدی

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما زحمت کشان ، من در سال 1380 در اثر آنوریسم مغزی (H-a-s) و در نتیجه خونریزی مغزی دچار معلولیت از ناحیۀ چپ بدنم شدم و اکنون پس از گذشت 13 سال پایم نسبتا خوب شده ولی نمی توانم بدوم و نیز دستم هم اصلاً حرکت ندارد لازم به توضیح است که هم پا و هم دستم حس لمسی و حس درد دارد ولی حرکت ندارد.و نیز گوش چپم نیز کمی شنوایی اش را از دست داده و چشم چپم نیز دچار انحراف شده و در نتیجه میدان دیدم هم کم شده است. درست است که دست چپم اصلا حرکت ندارد وپایم نیز نسبتا خوب شده و می توانم راه بروم البته بصورت لنگان و در حال حاضر بیش از 6 سال است که کافی نت دارم و خودم کار می کنم ولی مشکل اصلی من چشمم است که احساس می کنم روز به روز ضعیفتر می شود و میدان دیدم کمتر و کمتر می شود و از این می ترسم که یکروز کور شوم خواهش می کنم مرا راهنمایی کنید که آیا می شود با سلول های بنیادی دست و پای چپم و یا حداقل چشمم درمان شود یا نه؟

جمعه, 23 خرداد,1393

asiye

Ta key bayad montazer bashim ta khoda nazari b zayeat nokhay kone??

جمعه, 23 خرداد,1393

asiye

Mn34 salame 4 sale tasadof kardam az nahiye c5. C4 gardan zaye shadid nokhai shodam ye pesare 15 sale daram aya mishe yeroz rah beram???

دوشنبه, 22 اردیبهشت,1393

لیلا عرب

مجتبی عزیز <br />با سلام <br />ابتدا باید وضعیت شما توسط یک متخصص جراح اعصاب بررسی شود.می توانید در این خصوص و برای اطلاع از امکان سلول درمانی به کلینیک ضایعات نخاعی بیمارستان امام خمینی مراجعه کنید.

یکشنبه, 21 اردیبهشت,1393

باعرض سلام و خسته نباشی اسم من مجتبی ۲۰سالمه ده سال پیش سر بچه بازی با پسر عمو م با پسر عموم بازی میکردم با اسلحه تیر کلاش رها میشه میخوره ب کمرم ۱کلیم با دوتا تیرمیاد بیرون نخاعم اسیب میبینه کنترل ادرار از دست دادم مچ پاهام یکم تکان میدم چندسالی هس مچ پام زخم شده درمان نمیشه راستش از شما راهنمای میخوام آیا امیدی هس که نخاعم برگرده من میتونم راه برم ولی تعادل ندارم تو خط راست نمیتونم راه برم نخاع من کوفته شده ایا امیدی۰هست .لطفا راهنمای کنید من الان ۲۰سالمه

ﺳﻪشنبه, 02 اردیبهشت,1393

لیلا عرب

با سلام <br />متاسفانه درمان قطعی برای ضایعه نخاعی وجود ندارد و تنها از درمان های دارویی و فیزیوتراپی می توان استفاده کرد.در این بیمار علت درد باید بررسی شود و خوردن ترامدول به مدت طولانی صحیح نیست زیرا دارای عوارض بسیار است.

ﺳﻪشنبه, 02 اردیبهشت,1393

R

با سلام <br />برادر من 11 سال هستش که له شدگی نخاعی هستش و درد زیادی در قسمت پاهاش داره واسه این روزی یک عدد ترامادول 100 مصرف می کند، هیچ حرکت و علائمی که مبنی بر بهبودیش باشه ندارد <br />لطفا راهنمایی کنید <br />ممنون

پنجشنبه, 15 اسفند,1392

لیلا عرب

با سلام <br />باقر عزیز <br />هنوز برای ضایعات نخاعی درمان قطعی پیدا نشده است اما تحقیقات سلول درمانی و مهندسی بافت در این زمینه ادامه دارد.شما می توانید به مرکز ضایعات نخاعی بیمارستان امام خمینی واقع در بلولار کشاورز مراجعه فرمایید.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه