تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 فروردین 1392
 داروی جدید برای هدف قرار دادن  سرطان ریه

  داروی جدید برای هدف قرار دادن سرطان ریه

یک اختلال خاص برخی از سلول های سرطانی ریه که می تواند برای درمان های جدید این بیماری مورد استفاده قرار بگیرد توسط محققان مرکز پزشکی UT شناخته شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان و به نقل از medindia ؛اگر چه محققان مدتهاست که دریافته اند نسخه جهش یافته ژن KRAS علت تشکیل تومورها هستند و مسدود کردن KRAS فعال شده کلید زنده ماندن مبتلایان به سرطان ریه سلول نسبتاکوچک است اما بلوکه کردن این ژن بسیار دشوار است.مطالعات زیادی بر روی این اتصال ژنتیکی، که در بسیاری از سرطان های دیگر موثر است، برای توقف سرطان ریه انجام شده .این ژن در سرطان های دیگر نیز نقش داشته است به طوری که جهش در ژن KRAS در 50 درصد از سرطان های روده بزرگ گزارش شده است.

به گفته دکتر Pier Paolo Scaglioni استاد یار طب داخلی و عضو مرکز سرطان : شناسایی مسیر 'downstream' که برای حفظ و رشد سرطان ریه سلول های غیر کوچک ضروری است یک نیاز فوری می باشد.با تمرکز بر این مسیر ما شانس بهتری برای متوقف کردن تومورها خواهیم داشت.
دکتر Scaglioni و همکارانش برای این مطالعه و شناسایی آسیب پذیری در تومورهای داری جهش KRAS از مدل موش آزمایشگاهی مبتلابه سرطان ریه پیشرفته ناشی از یک ژن نوترکیب استفاده کردند که دارای تومورهایی شبیه به تومور های انسانی هستند. با مقایسه  تومورهای گروه کنترل در این مطالعه محققان دریافتند که پروتئین RHOA به طورخاصی برای بقا و رشد تومورهای پیشرفته از طریق فعال شدن(focal adhesion kinase (FAK مورد نیاز می باشند.مطابق یک نقش حیاتی و مهم برای این مسیر فعال شدن RHOA  و FAK  درنمونه های انسانی سرطان ریه سلول های غیر کوچک (NSCLC ) مشاهده شد و مشخص شد که سلول های سرطانی ریه انسان نسبت به مهار کننده دارویی FAK  بسیار حساس هستند.
FAK  پروتئینی است که کمک می کند تا سلول ها به یکدیگر و محیط اطراف خود متصل شوند و همچنین در تعیین چگونگی ساختار سفت و سخت سلول نقش دارند.وقتی این پروتئین در سرطان پستان بلوکه می شود سلول ها به علت تحرک کمتر انتشار پیدا نمی کنند و درنتیجه احتمال متاستاز کمتر می شود.
این تیم تحقیقاتی در حال حاضر در حال ادامه مطالعات بر روی FAK  و مهار آن با استفاده از ترکیبات مهار کننده هستند و در حال تجاری سازی این محصول برای درمان انواع سرطان می باشند.
 
پایان مطلب /
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه