تاریخ انتشار: شنبه 27 آبان 1396
سلول های بنیادی می توانند امیدی برای کودکان مبتلا به سندرم هورلر باشند

  سلول های بنیادی می توانند امیدی برای کودکان مبتلا به سندرم هورلر باشند

درمانی جدید و مبتنی بر سلول های بنیادی ممکن است بر کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سندرم هورلر بیافزاید. سندرم هورلر، یک بیماری ژنتیکی است که منجر به مشکلات فیزیکی و حرکتی شده و در نهایت خیلی زود فرد را از پای در می آورد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در مطالعه ای موشی، توشیو میکی در دانشکده پزشکی Keck کشف کرده است که پیوند سلول های بنیادی جفتی می تواند راه حلی طولانی مدت برای مشکلات مربوط به سندرم هورلر باشد. در سندرم هورلر، بدن فاقد یک آنزیم حیاتی برای تجزیه بلوک های ساختاری مولکولی برای تشکیل استخوان ها و بافت ها است. اگر این بلوک های مولکولی تجمع پیدا کنند می توانند به اندام ها آسیب وارد کرده و منجر به مشکلاتی مانند تخریب مغز، مشکلات قلبی، اختلال در بینایی و شنوایی، عدم تعادل، سختی در تنفس، اختلال در رشد استخوان ها و مفاصل و ... شوند. بدون درمان های جایگزین آنزیم یا پیوند خون یا مغز استخوان، کودکان مبتلا به سندرم هورلر قبل از ده سالگی می میرند.

در مطالعه میکی و همکارانش، پیوند سلول های بنیادی جفتی سالم به طور مستقیم به کبد نوزادان موش منجر به احیای عملکرد آنزیم برای بیش از 20 هفته شد. موش پیوند شده با این سلول ها، هماهنگی حرکتی و تعادل بهتری در مقایسه با موش های تیمار نشده داشت و مشکلات مربوط به تکوین استخوان ها و مفاصلش نیز حل شده بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه