تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 فروردین 1392
ایمنی درمانی و فعالیت ضد لوکمیایی در کودکان

  ایمنی درمانی و فعالیت ضد لوکمیایی در کودکان

محققان با استفاده ازسلول های ایمنی فرد بیماردر یک روش ایمنی درمانی به نام anti-CD19 chimeric antigen receptor (CAR) T-cell therapy پاسخ هایی را در کودکانی که ALL در آن ها بعد از پیوند مغز استخوان مجددا تشخیص داده شده، مشاهده می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress،به گفته دکتر Daniel W. Lee از پژوهشگران این مطالعه Anti-CD19 CAR T-cell therapy با استفاده از سلول های ایمنی بیماران یک روش کاملا جدید درمان سرطان کودکان است. این نوع درمان شیمی درمانی نیست و بنابراین پروفایل اثرات جانبی آن متفاوت است. سمیت ایجاد شده به میزان قابل قبولی بوده و بیماری GVHD نیز مشاهده نشده است.

سرطان acute lymphocytic leukemia (ALL)مهمترین سرطان منجر به مرگ در بین کودکان است. بیش از 95 در صد کودکانی که ALL در آن ها تشخیص داده می شود بهبود می یابنداما در تعداد قابل توجهی از آن ها بازگشت سرطان اتفاق می افتد. 
در این مطالعه، محققان بعد از جدا سازی سلول های T از بیماران به آن ها پروتئینی به نام CD19 را که توسط سلول های لوکمیایی بیان می شود و به سلول های سرطانی اتصال می یابد، متصل می کنند.قبل از برگرداندن سلول های T تغییر یافته  به بدن بیمار تعداد آن ها در آزمایشگاه افزایش یافته است. نتایج به دست آمده تا کنون بیان می کنند که این روش امکان پذیرو یک درمان فعال در کودکان بیمار دچارALL است. حتی در مورد کسانی که بعد از پیوند مغز استخوان بازگشت سرطان در آن ها مشاهده شده است.
نتایج به دست امده در مورد بیماران ALL رضایت بخش بوده ولی پاسخی در بیمار دچار لنفوما که تحت این نوع درمان قرار گرفته گزارش نشده است.
دکتر Lee و همکارانش در حال انجام آزمایشات بیشتردر مورد این روش هستند .
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه