تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 فروردین 1392
داروی جدید برای مقابله با سلولهای ملانوم

  داروی جدید برای مقابله با سلولهای ملانوم

تحقیقات نشان می دهد که یک گیرنده پروتئینی به نام MER درملانوم بیان می شود و داروی تحقیقاتی UNC1062، سیگنالینگ MER را در این سلولها مهار کرده و آنها را می کشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تحقیقات مشترک ارائه شده توسط دانشگاه کلرادو ، مرکز سرطان دانشگاه کارولینای شمالی ، دانشکده پزشکی هاروارد و دانشگاه پیتزبورگ در کنفرانس سالانه انجمن آمریکایی تحقیقات سرطان (AACR) ، نشان می دهد که یک گیرنده پروتئینی به نام MER درملانوم بیان می شود و داروی تحقیقاتی UNC1062، سیگنالینگ MER  را در این سلولها مهار کرده و آنها را می کشد.

دکتر Doug Graham محقق مرکز سرطان CU و دانشیار اطفال و ایمونولوژی در دانشگاه کلرادو ، نویسنده ارشد این مقاله می گوید: "اینکه  بیان گیرنده MER کاملا با پیشرفت بیماری مرتبط است بسیار هیجان انگیز است. پس از اثبات این ارتباط بین بیان گیرنده MER و مرحله بیماری در بافت ملانوم بدست آمده از نمونه های بیمار، گراهام و همکارانش بررسی کردند که چه اتفاقی خواهد افتاد اگر آنها این سیگنالینگ MER را قطع کنند. خوشبختانه، محققان دانشگاه کارولینای شمالی به تازگی یک ترکیب جدید به نام UNC1062 را یافتند که این ویژگی را داشته و این ارتباط را قطع می کند.
گراهام می گوید: "ما با استفاده از این دارو کاهش سیگنالینگ بقا، افزایش آپوپتوز و کاهش رشد سلول های ملانوم را در ظروف آزمایشگاه و در مدل موشی مشاهده کردیم". به نظر می رسد که گیرنده MER نه تنها با پیشرفت ملانوم درارتباط  است بلکه سبب تهاجم  این بیماری می شود.
گراهام می گوید:" این اولین بار است که ارتباط بین MER و ملانوم نشان داده شده و اولین گزارش در مورد این داروی جدید ارائه شده است.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه