تاریخ انتشار: پنجشنبه 22 فروردین 1392
پیوند سلول های بنیادی بندناف برای درمان آسیب دیدگی مغزی

  پیوند سلول های بنیادی بندناف برای درمان آسیب دیدگی مغزی

دکتر Surbek و تیم او از دانشگاه برن (سوئیس)، تحت حمایت کمپانی Cryo-Save ،به مطالعه پتانسیل درمانی پیوند سلول های بنیادی پرداختند وسلول های بنیادی انسانی بدست آمده از بند ناف را با موفقیت به مدل حیوانی پیوند زدند.
امتیاز: Article Rating

 

 

 
به گزارش بنیان به نقل از prnewswire ، آسیب مغزی پری ناتال در نوزادان نارس اغلب منجر به ناتوانی شدیدی می شود. امروزه هیچ درمان اثبات شده ای برای این بیماری وجود ندارد. دکتر Surbek و تیم او از دانشگاه برن (سوئیس)، تحت حمایت کمپانی Cryo-Save  ،به مطالعه پتانسیل درمانی پیوند سلول های بنیادی پرداختند وسلول های بنیادی انسانی بدست آمده از بند ناف را با موفقیت به مدل حیوانی پیوند زدند. این نتایج بر استفاده بالقوه سلول های بنیادی بند ناف برای درمان آسیب های مغزی در آینده تاکید می کند.
امروزه، پیوند سلول های بنیادی بند ناف می تواند طیف گسترده ای از بیماری های خونی ، مغز استخوان، سرطان خون و اختلالات سیستم ایمنی بدن را درمان کنند. علاوه بر مطالعات پیش بالینی و بالینی، آزمایشات با استفاده از این سلولهای بنیادی برای برنامه های درمانی جدید ، در حال انجام هستند. در یکی از این مطالعات، توانایی سلول های بنیادی برای متمایز شدن به بافت مغز مورد بررسی قرار گرفت. این درمان پتانسیل قابل توجهی را برای تولید بافت جدید مغز که می تواند جایگزین نواحی آسیب دیده مغزشود، ارائه کرد.
در مطالعه حاضر دکتر Surbek و تیم تحقیقاتی وی، یک مدل موشی مبتلا به آسیب مغزی پری ناتال را با موفقیت به سلول های بنیادی مشتق از بند ناف انسان پیوند زدند. این سلول های بنیادی در بدن موش زنده مانده و به منطقه آسیب دیده مغز موش مهاجرت کردند. بررسی تکثیر و تمایز سلول های بنیادی اهدا کننده در حال انجام است وتست های عملکردی، اثرات درمانی پیوند سلول های بنیادی را مورد ارزیابی قرار خواهد داد.
 
پایان مطلب/

 

 

ثبت امتیاز
نظرات
پنجشنبه, 22 فروردین,1392

hamid zarandouz

خبر بسیار خوشی است با سپاس فراوان.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه