تاریخ انتشار: جمعه 10 آذر 1396

  ارتباط خوردن آب تصفیه شده و فساد دندان

کودکانی که از آب شیر(تصفیه نشده) استفاده نمی کنند، علی رغم این که سطح سرب خون شان پایین است اما دچار فساد دندان می شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، کودکان و بزرگسالان آمریکایی که از آب شیرین موجود در لوله کشی ها استفاده نمی کنند احتمال بیشتری وجود دارد که دچار فساد دندان شوند. محققین دلیل این امر را فلوراید دار بودن آب آشامیدنی لوله کشی می دانند. اما نکته ای که وجود دارد این است که افرادی که این آب ها را استفاده می کنند، به همان میزان سرب بیشتری نیز در خون شان وجود دارد.

طبق آمار ارائه شده بوسیله مرکز کنترل و مهار بیماری ها در آمریکا(CDC)، اضافه کردن فلوراید به منبع آشامیدنی در 70 سال گذشته موجب شده است که شیوع فساد دندان به طور قابل توجهی کاهش یابد ولی این مشکل کماکان وجود دارد. سال 2014 بود که مسئولین ایالت میشیگان تصمیم گرفتند منبع آشامیدنی شهر میشیگان را عوض کنند و طولی نکشید که مسمومیت سرب در این شهر زیاد شد و به همین دلیل مردم تصمیم به استفاده از تصفیه کننده ها گرفتند اما نتایج نشان می دهد که با فلورایدزدایی این آب های تصفیه شده، بر میزان فساد دندانی بین افراد اضافه شده است و از طرفی افرادی هم که از آب آشامیدنی مستقیم استفاده می کنند، سرب زیادی در خون شان دارند. نتایج این مطالعه نشان می دهد که باید توجه ویژه ای به مبحث آب آشامیدنی در مناطق مختلف داشت و به صورت ناآگاهانه در صورت عدم نیاز از تصفیه کننده های آب استفاده نکرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه