تاریخ انتشار: شنبه 24 فروردین 1392
بقای طولانی مدت سلولهای بنیادی انسانی رشد یافته در شرایط in vitro

  بقای طولانی مدت سلولهای بنیادی انسانی رشد یافته در شرایط in vitro

یکی از موانع اصلی در استفاده از سلول های بنیادی خونساز انسانی (hHSCs) برای درمان بسیاری از بیماری ها، مشکل رشد آنها درمحیط کشت است . این سلولها به سرعت می میرند و یا به انواع سلول های دیگر تمایز می یابند. یک سری آزمایشات گزارش شده در مقاله ای که در مجله BioResearch منتشر شده، استفاده موفقیت آمیزاز سلول های چربی را به عنوان لایه تغذیه کننده برای حمایت از رشد طولانی مدت سلول های بنیادی خونساز انسانی اثبات کرده است.
امتیاز: Article Rating

درمقاله ای تحت عنوان " افزایش بقاء سلول بنیادی خون ساز انسانی درشرایط آزمایشگاهی با سلولهای چربی " ، Dean Liang Glettig  و David Kaplan  ازدانشگاه Tufts ، مقدار متفاوتی ازسلولهای چربی را در لایه های تغدیه کننده برای حمایت از رشد سلول های بنیادی خونساز انسان در آزمایشگاه استفاده کردند. آنها غلظت های متنوعی از انواع مختلف سلولها از جمله سلولهای چربی را در لایه تغذیه کننده بکار گرفته و مقادیر مختلف سلولهای چربی را با هم مقایسه کرده و اثر تماس مستقیم سلول به سلول را بین سلول بنیادی خون ساز و سلولهای چربی درلایه تغذیه کننده بر میزان بقا  hHSCs مورد ارزیابی قراردادند.
دکتر Jane Taylor ویرایشگر مجله BioResearch  از دانشگاه ادینبورگ، اسکاتلند می گوید:" توانایی کشت طولانی مدت سلولهای بنیادی خونساز انسانی در شرایط in vitro نه تنها دارای مزایایی برای تحقیقات سلول های بنیادی است بلکه همچنین گام مهمی در جهت توسعه روش های سلول درمانی برای استفاده بالینی در آینده می باشد.
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه