تاریخ انتشار: شنبه 24 فروردین 1392
  Ranibizumab می تواند از عارضه جداشدگی شبکیه جلوگیری کند

  Ranibizumab می تواند از عارضه جداشدگی شبکیه جلوگیری کند

مطالعه انجام شده توسط دانشمندان موسسه تحقیقاتی چشم Schepens در ماساچوست و گروه چشم پزشکی دانشگاه Harvard ، نشان می دهد که Ranibizumab و قطعه آنتی بادی منوکلونالanti-VEGF-A می تواند به طور بالقوه از عارضه PVR جلوگیری نماید.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان وبه نقل از medicalxpress ؛
Proliferative vitreoretinopathy یا (PVR)،  تشکیل بافت در محل ایجاد زخم در چشم، یک عارضه جدی و تهدید کننده بینایی در افرادی است که دوره نقاهت بعد از عمل جراحی ترمیم جدا شدگی شبکیه را طی می کنند. پیش بینی عارضه PVR دشوار است و همچنین گزینه های درمانی موثر برای آن وجود ندارد و می تواند به طور قابل ملاحضه ای باعث کاهش کیفیت زندگی فرد شود.هر ساله درایالات متحده امریکا 55000 نفر در معرض خطر توسعه PVR می باشند.
محققان دریافته اند که عوامل و واسطه های معروفی که باعث بیماری زایی PVR می شوند فاکتورهای رشد هستندکه منجر به بیماری های شایعی مانند آترواسکلروز و سرطان می شوند.در نتیجه ارتباطی روشن بین عمکرد فاکتور های رشد و بیماری زایی در این عارضه وجود دارد و این موضوع می تواند به طور قابل ملاحضه ای در پیشبرد توانایی محققان در مبارزه با این بیماری موثر باشد.
در همین راستا محققان کشف کردند که Ranibizumab فعالیت زیستی مایع زجاجیه را در بیماران و حیوانات آزمایشگاهی مبتلا به PVR کاهش می دهدو باعث جلوگیری از گسترش این بیماری در خرگوش های آزمایشگاهی  می شود.این یافته های  بالینی نشان می دهد که یکی از روش های بالینی مورد تایید برای خنثی کردن VEGF-A ، ایجاد یک روش جدید برای پیشگیری از بیماری است.این یافته های دانشمندان همچنین این ایده را تقویت می کند که درمان بر پایه تحریکات ضد VEGF می تواند بسیار موثر واقع شود
پایان مطلب
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه