تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 آذر 1396
مهار TOR پتانسیل بازسازی کنندگی بافت های بالغ را افزایش می دهد

  مهار TOR پتانسیل بازسازی کنندگی بافت های بالغ را افزایش می دهد

سلول های بنیادی بالغ، سلول های در حال مرگ را جایگزین کرده و بافت های آسیب دیده را در سراسر عمر بازسازی می کنند. با افزایش سن، بسیاری از این سلول های بنیادی نیز از بین می روند و بالطبع توان بازسازی کنندگی بدن نیز کاهش می یابد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در مطالعه ای که محققین انستیتو باک روی موش و مگس سرکه انجام داده اند کشف کرده اند که TOR به عنوان یک مسیر حس کننده مواد غذایی نقش مرکزی را در فرایند پیری بازی می کند و منجر به از دست رفتن سلول های بنیادی می شود. تیمار موش ها با راپامایسین مهار کننده TOR مانع از دست رفتن سلول های بنیادی شده و این سلول های بنیادی را در موش ها احیا کرد.

پیش از این محققین انستیتو باک به سرپرستی هنریش جاسپر نشان داده بودند که برای این که سلول های بنیادی در حالت خفته باقی بمانند و تمایز نیابند، نیاز به سطوح پایینی از TOR می باشد. اما این مطالعه جدید نشان داد که در بسیاری از سلول های بنیادی، زمانی که آن ها وارد فرایند بازسازی بافتی می شوند، سیگنالینگ TOR نیز فعال می شود. این فعال شدن برای ترمیم سریع بافتی ضروری است اما به طور همزمان احتمال تمایز یافتن سلول های بنیادی را نیز بالا می برد و در نتیجه حالت بنیادینگی سلول های بنیادی از بین می رود. در مطالعات جانوری که جاسپر و همکارانش انجام دادند نشان دادند که مداخلات ژنتیکی یا دارویی برای محدود کردن فعالیت TOR می تواند موجب مهار شدن یا معکوس شدن از دست رفتن سلول های بنیادی در نای یا عضلات موش پیر می شود. در حال حاضر، محققین مطالعات گسترده تری را روی این مسیر سیگنالینگ دنبال می کنند و قصد دارند درک بهتری در مورد فعالیت این مسیر سیگنالینگ در کنترل سلول های بنیادی بدست آورند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه